Lexus TX nawiązuje stylistycznie do gamy nowych SUV-ów Lexusa, które na nową interpretują charakterystyczny dla marki kształt atrapy chłodnicy. Design przedniego pasa auta jest zbliżony do koncepcji zastosowanej w miejskim crossoverze LBX. Grill ma trapezoidalny kształt i jest wyraźnie oddzielony od opadającej ku dołowi maski, na której, tak jak w miejskim crossoverze, umieszczono emblemat Lexusa. Tył ma charakterystyczną listwę świetlną przebiegającą przez klapę. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Lexus TX powstał na zmodyfikowanej platformie GA-K, dzięki czemu auto ma nisko położony środek ciężkości oraz sztywną konstrukcję. W zależności od wersji wyposażenia SUV ma sześć lub siedem miejsc, a przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem siedzeń mieści 570 litrów. Po złożeniu foteli w ostatnim rzędzie bagażnik powiększy się do 1625 l, a gdy złożone będą drugi i trzeci rząd dostępne będzie aż 2746 l przestrzeni na bagaże.
Samochód dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Oznaczenie TX 350 dotyczy turbodoładowanego silnika 2.4 l o mocy 278 KM, napęd na przód lub na cztery koła w opcji oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną.
Lexus TX 500h będzie korzystał z napędu hybrydowego znanego z modelu RX 500h łączącego silnik 2.4 l turbo, z sześciobiegową przekładnią automatyczną oraz stałym elektrycznym napędem na cztery koła DIRECT4. Łączna moc tej wersji to 371 KM. TX 500h będzie wyposażony w układ skrętnych tylnych kół (Dynamic Rear Steering), który ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach oraz poprawia stabilność podczas jazdy autostradowej.
Nowością w gamie Lexusa będzie TX 550h+. To pierwsza hybryda plug-in, w której zastosowano silnik 3.5 l V6, przekładnię CVT oraz stały elektryczny napęd na cztery koła DIRECT4. Łączna moc układu wynosi 412 KM. Auto w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 53 km.
Lexus w komunikacie prasowym informuje, że inżynierowie zadbali o najwyższą jakość wykonania oraz doskonałe wyciszenie kabiny, stosując m.in. dodatkowe wygłuszenia w podłodze bagażnika. Auto korzysta też z najnowszych rozwiązań technologicznych Lexusa. Najważniejsze informacje dla kierowcy wyświetlane są na 12,3-calowych cyfrowych zegarach, ekran systemu multimedialnego ma przekątną 14 cali, a auto może być wyposażone również w wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Specjalne dla tego modelu stworzono 21-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound System. Standardem w modelu TX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + trzeciej generacji.
SUV będzie pierwszym autem marki Lexus produkowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing Indiana (TMMI). Polski oddział Lexusa potwierdza, że model TX nie będzie oferowany na polskim rynku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.