Lexus GX. 14 lat czekania na 3,4 l i 349 KM. Zapomnij o V8

Ile lat można czekać na nowy model samochodu? W przypadku Lexusa LX długo. Nawet bardzo długo. Dopiero po czternastu latach Japończycy pokazali następcę, w którym próżno szukać silnika V8. Próżno szukać nawet motoru o pojemności powyżej 4 l. Jak zatem przekonać klientów do przesiadki na nowszy model? Okazuje się, że Lexus ma kilka asów w rękawie.

Koniec 2009 r. Lexus prezentuje wyczekiwaną nowość, czyli dużego SUV GX 460, który pod względem techniki jest krewniakiem Toyoty Land Cruiser J150. To czasy, gdy w salonach można kupić takie telefony jak Apple iPhone 3GS, Nokia E72 czy pierwszą generację Samsunga Galaxy. Czy ktoś jeszcze o nich pamięta?

Zobacz wideo Lexus RX

SUV Lexusa doczekał się następcy dopiero w 2023 r., gdy Samsung oferuje już Galaxy S23 a Apple iPhone 14. Nokia wciąż działa na rynku, ale o flagowym modelu z najbardziej wyśrubowanymi parametrami można zapomnieć. W Lexusie GX można zaś już zapomnieć o potężnym silniku V8. W nowym GX można także zapomnieć o 4-litrowym silniku. Wszystko, co ma do zaoferowania GX w kwestii pojemności silnika to 3,4 l V6 z podwójnym turbo (w planach wersja hybrydowa). Mimo to Lexus twierdzi, że nowa generacja auta oznacza jeszcze wyższy poziom w segmencie SUV.

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Komfort w terenie

Japończycy obiecują, że nie zapomniano o tradycji. Stąd zapewnienia, że samochód zachował dzielność jazdy w terenie. Nieznacznie zwiększono prześwit i dodano ogromne 33-calowe opony z bardziej agresywnym terenowym bieżnikiem. W standardzie jest stały napęd na 4 koła (Torsen) z ulepszoną przekładnią, która w porównaniu z poprzednikiem działa szybciej. W najbardziej bojowej wersji Overtrail dodano elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Na liście asystentów uwzględniono zaś pomoc przy zjeździe (DAC) czy podgląd drogi (MTM) i selektor trybów jazdy w terenie.

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta

Lexus GX OvertrailLexus GX Overtrail Lexus. Materiały producenta



Nie zapomniano o wysokim komforcie (nawiązania m.in. do nowego Lexusa RX i opcjonalnego adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej charakterystyce tłumienia) dla siedmiu osób (udoskonalone fotele kapitańskie w drugim rzędzie, dzielona ławka, podgrzewanie i wentylacja siedzeń). Na liście wyposażenia nie zabrakło nagłośnienia Mark Levinson (opcjonalny zestaw zawierający 21 głośników), wyświetlacza HUD, asystenta jazdy w korku, 10 -stopniowej skrzyni automatycznej Direct Shift czy cyfrowego kluczyka (dostępny razem z abonamentem na usługi online).

Samochód pojawi się na rynku dopiero w przyszłym roku. Nowy Lexus GX będzie produkowany tylko w zakładach Tahara w Japonii. Czy trafi do Europy? Niewykluczone, skoro na naszym kontynencie pojawił się tak egzotyczny i bardzo drogi van LM.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.