Nowy Range Rover Sport SV w stosunku do poprzednika Range Rovera Sport SVR, jest mocniejszy i bardziej dynamiczny, przy masie własnej niższej o 76 kg. Auto napędza nowy silnik benzynowy 4.4 l Twin-Turbo MHEV V8 o mocy 635 KM i momencie obrotowym 750 Nm – to więcej o 60 KM i 50 Nm względem poprzedniej generacji. Auto ze startu zatrzymanego osiąga 100 km/h w 3,8 sekundy i może pędzić z maksymalną prędkością 290 km/h. Nowa, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, ma najszybsze przełożenie ze wszystkich Range Roverów. Emisje CO2 są o 15 proc. niższe niż w przypadku 575-konnego silnika V8 poprzedniego modelu. System miękkiej hybrydy gromadzi energię przechwyconą podczas zwalniania i hamowania, która jest ponownie wykorzystywana podczas przyspieszania i ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Wyjątkowym elementem zastosowanym w tym pojeździe, są pierwsze na świecie 23-calowe obręcze kół z włókna węglowego w samochodzie produkcyjnym. Na felgi trafiły opony Michelin Pilot Sport All Season 4, dające większą dynamikę oraz poprawiające przyczepność i stabilność jazdy. Auto jest w stanie wygenerować przyspieszenie poprzeczne przekraczające 1,1 G. Auto ma wysokowydajny układ hamulcowy, a opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne są dostępne po raz pierwszy w Range Roverze. Niezależnie od wybranej technologii hamowania, ośmiotłoczkowe przednie zaciski Brembo Octyma są największymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Poczwórne końcówki rur wydechowych wykonano z włókna węglowego. Detale z włókna węglowego w oznaczeniu Range Rover, listwach przedniego zderzaka, obramowaniu osłony chłodnicy, wlotach powietrza na masce i bocznych wlotach powietrza można uzupełnić także widocznym wykończeniem środkowej części maski również z włókna węglowego.
We wnętrzu zastosowano ekskluzywne fotele SV Performance Seats z oparciem z satynowego włókna węglowego. Fotele mają zintegrowane zagłówki, bardziej wyrzeźbione podparcia i podświetlane logo SV na oparciach. Dostępna jest również opcja z nowym wnętrzem z Ultrafabrics z lekką, bezszwową tkaniną. Pierwsze na świecie półprzezroczyste manetki zmiany biegów z podświetleniem krawędziowym, umieszczone za kierownicą, mają teraz wyraźniejsze uchwyty na kciuki, a dźwignia zmiany biegów jest ceramiczna.
Układ zawieszenia to pierwsze na świecie połączenie hydraulicznych amortyzatorów, resorów pneumatycznych o regulowanej wysokości i regulacji pochylenia. Ten półaktywny system eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnych stabilizatorów, radykalnie zmniejsza pochylenie i przechylenie, aby utrzymać niemal poziomą pozycję nadwozia podczas ekstremalnego pokonywania zakrętów i przyspieszania.
Zawieszenie jest od 10 do 25 mm niższe niż w innych wersjach w zależności od wybranego trybu jazdy. Unikalne ustawienia dopasowane do SV są stosowane w inteligentnym napędzie na wszystkie koła, układzie kierowniczym, wektorowaniu momentu obrotowego przez hamowanie, konfigurowalnej dynamice i aktywnej blokadzie tylnego mechanizmu różnicowego. Pojazd jest również wyposażony w specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nową tylną ramę pomocniczą i nowe wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii.
SUV jest pierwszym pojazdem produkcyjnym, w którym zastosowano system audio SUBPAC, który działa w połączeniu z 29-głośnikowym systemem dźwiękowym Meridian Signature Sound System o mocy aż 1430 watów. Sterowanie wszystkimi funkcjami pojazdu odbywa się za pomocą 13,1-calowego, szklanego ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro. Funkcja Advanced Software Over The Air sprawia, że Range Rover Sport jest zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem.
Nowy Range Rover Sport SV w pierwszej fazie sprzedaży jest zarezerwowany dla wybranych klientów na całym świecie, a specyfikacja SV Edition One dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy egzemplarz będzie oznaczony specjalnym logo na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniu wejścia. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.