Nowy Range Rover Sport SV ma mocarne V8 pod maską i felgi wykonane z karbonu

Nowy Range Rover Sport SV to najmocniejszy Range Rover Sport w historii. 635-konny układ Twin Turbo V8 z miękką hybrydą rozpędza SUV-a w 3,8 s do pierwszych 100 km/h, a to dopiero początek imponujących ciekawostek na temat tego samochodu.

Nowy Range Rover Sport SV w stosunku do poprzednika Range Rovera Sport SVR, jest mocniejszy i bardziej dynamiczny, przy masie własnej niższej o 76 kg. Auto napędza nowy silnik benzynowy 4.4 l Twin-Turbo MHEV V8 o mocy 635 KM i momencie obrotowym 750 Nm – to więcej o 60 KM i 50 Nm względem poprzedniej generacji. Auto ze startu zatrzymanego osiąga 100 km/h w 3,8 sekundy i może pędzić z maksymalną prędkością 290 km/h. Nowa, elektronicznie wspomagana przekładnia zmiany biegów, ma najszybsze przełożenie ze wszystkich Range Roverów. Emisje CO2 są o 15 proc. niższe niż w przypadku 575-konnego silnika V8 poprzedniego modelu. System miękkiej hybrydy gromadzi energię przechwyconą podczas zwalniania i hamowania, która jest ponownie wykorzystywana podczas przyspieszania i ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Wyjątkowym elementem zastosowanym w tym pojeździe, są pierwsze na świecie 23-calowe obręcze kół z włókna węglowego w samochodzie produkcyjnym. Na felgi trafiły opony Michelin Pilot Sport All Season 4, dające większą dynamikę oraz poprawiające przyczepność i stabilność jazdy. Auto jest w stanie wygenerować przyspieszenie poprzeczne przekraczające 1,1 G. Auto ma wysokowydajny układ hamulcowy, a opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne są dostępne po raz pierwszy w Range Roverze. Niezależnie od wybranej technologii hamowania, ośmiotłoczkowe przednie zaciski Brembo Octyma są największymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Sportowe akcenty i włókno węglowe

Poczwórne końcówki rur wydechowych wykonano z włókna węglowego. Detale z włókna węglowego w oznaczeniu Range Rover, listwach przedniego zderzaka, obramowaniu osłony chłodnicy, wlotach powietrza na masce i bocznych wlotach powietrza można uzupełnić także widocznym wykończeniem środkowej części maski również z włókna węglowego.

We wnętrzu zastosowano ekskluzywne fotele SV Performance Seats z oparciem z satynowego włókna węglowego. Fotele mają zintegrowane zagłówki, bardziej wyrzeźbione podparcia i podświetlane logo SV na oparciach. Dostępna jest również opcja z nowym wnętrzem z Ultrafabrics z lekką, bezszwową tkaniną. Pierwsze na świecie półprzezroczyste manetki zmiany biegów z podświetleniem krawędziowym, umieszczone za kierownicą, mają teraz wyraźniejsze uchwyty na kciuki, a dźwignia zmiany biegów jest ceramiczna.

Wnętrze samochodu Range Rover Sport SVWnętrze samochodu Range Rover Sport SV Fot. Range Rover

Zawieszenie 6D Dynamics

Układ zawieszenia to pierwsze na świecie połączenie hydraulicznych amortyzatorów, resorów pneumatycznych o regulowanej wysokości i regulacji pochylenia. Ten półaktywny system eliminuje potrzebę stosowania konwencjonalnych stabilizatorów, radykalnie zmniejsza pochylenie i przechylenie, aby utrzymać niemal poziomą pozycję nadwozia podczas ekstremalnego pokonywania zakrętów i przyspieszania.

Zawieszenie jest od 10 do 25 mm niższe niż w innych wersjach w zależności od wybranego trybu jazdy. Unikalne ustawienia dopasowane do SV są stosowane w inteligentnym napędzie na wszystkie koła, układzie kierowniczym, wektorowaniu momentu obrotowego przez hamowanie, konfigurowalnej dynamice i aktywnej blokadzie tylnego mechanizmu różnicowego. Pojazd jest również wyposażony w specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nową tylną ramę pomocniczą i nowe wahacze zawieszenia o zmienionej geometrii.

Na początku sprzedaży tylko dla wybranych klientów

SUV jest pierwszym pojazdem produkcyjnym, w którym zastosowano system audio SUBPAC, który działa w połączeniu z 29-głośnikowym systemem dźwiękowym Meridian Signature Sound System o mocy aż 1430 watów. Sterowanie wszystkimi funkcjami pojazdu odbywa się za pomocą 13,1-calowego, szklanego ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro. Funkcja Advanced Software Over The Air sprawia, że Range Rover Sport jest zawsze na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem.

Nowy Range Rover Sport SV w pierwszej fazie sprzedaży jest zarezerwowany dla wybranych klientów na całym świecie, a specyfikacja SV Edition One dostępna jest wyłącznie na zaproszenia. Reprezentuje ona najlepsze kombinacje funkcji, szeroką gamę kolorów i ekskluzywnych wykończeń. Każdy egzemplarz będzie oznaczony specjalnym logo na przednim spojlerze, konsoli środkowej, nakładkach progowych i oświetleniu wejścia. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.