Nowe BMW serii 5 bez zębów bobra czy świńskiego ryjka

Lada moment zadebiutuje ósma generacja BMW serii 5. Od jakiegoś czasu wiadomo, że ofertę zasili całkowicie elektryczna odmiana o nazwie i5, a teraz pewne jest, że auto nie dostanie wielkiego pionowego grilla, przypominającego zęby bobra lub ryjek świni.

Zbliża się premiera kolejnej generacji BMW serii 5, która została zaplanowana na środę 24 maja. Auto otrzyma charakterystyczną stylistykę, będącą połączeniem elegancji i sportu. Wszystko wskazuje na to, że w przypadku tego eleganckiego modelu z Bawarii, nie będziemy mieć do czynienia z kontrowersją dotyczącą pasa przedniego. Z najnowszej zapowiedzi opublikowanej przez BMW na oficjalnych kanałach mediów społecznościowych wynika, że seria 5 nie otrzymała pionowego grilla. Maskownica wlotu powietrza nie będzie przypominać zębów bobra, jak to się ma w przypadku serii 4 oraz M3 i M4. Nie będzie to także grill w stylu świńskiego ryjka, jakim legitymuje są model XM czy seria 7. Pewne jest natomiast, że ramka maskownicy otrzyma diodowe podświetlenie.

BMW serii 5 w dużej mierze ma być wierne swoim pierwotnym założeniom. Wiadomo, że poza klasycznym sedanem w ofercie nie zabraknie odmiany nadwozia Touring. Zupełną nowością w palecie modelowej będą warianty w pełni elektryczne (BMW i5 Limuzyna i BMW i5 Touring pojawią się w 2024 roku). Podstawowy eDrive40 będzie miał pojedynczy silnik montowany z tyłu o mocy 335 KM. Gorętsza odsłona M60 xDrive to konfiguracja z dwoma silnikami o mocy 590 KM. Poza tym, dzięki elastycznej architekturze BMW serii 5 trafi do sprzedaży z napędem hybrydowym plug-in oraz z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z 48-woltową technologią mild hybrid. Plotki głoszą, że wyczynowe M5 pojawi się z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, osiągającym moc ponad 700 KM.

Co jeszcze wiemy o ósmym wcieleniu BMW serii 5? Na pokładzie zagości system operacyjny BMW 8.5 z zakrzywionym wyświetlaczem i innowacyjnymi usługami cyfrowymi. Deska rozdzielcza z wbudowanym poprzecznym pasem oświetlenia nastrojowego, przechodzącym płynnie w dekory na drzwiach, będzie bardzo przypominać projekt znany już z flagowej serii 7.

Produkowane od 50 lat BMW serii 5, jest jedną z najchętniej kupowanych biznesowych limuzyn na świecie. Od 1972 roku do początku 2023 roku wyprodukowano ponad dziesięć milionów egzemplarzy. Zakłady BMW Group w Dingolfing, w których od 1973 roku powstaje "piątka", zaczną seryjnie wytwarzać auto w drugiej połowie bieżącego roku, a sprzedaż ma rozpocząć się w październiku. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Kierowca nie opanował BMW i zakończył jazdę na hydrancie
Więcej o:
Copyright © Agora SA