Nowe BMW serii 5 i pierwsze elektryczne BMW i5 z doszlifowanym układem jezdnym

Już za kilka miesięcy pojawi się ósma generacja BMW serii 5. Niemcy zapowiadają, że limuzyna będzie bardziej dynamiczna i komfortowa niż kiedykolwiek wcześniej, a do tego ofertę zasili całkowicie elektryczna odmiana i5.

BMW podzieliło się informacjami na temat zupełnie nowego BMW serii 5. Auto będzie nową interpretacją charakterystycznej, sportowej i eleganckiej stylistyki, a na pokładzie zagości system operacyjny BMW 8.5 z zakrzywionym wyświetlaczem i innowacyjnymi usługami cyfrowymi. Dzięki elastycznej architekturze BMW serii 5 trafi do sprzedaży z napędem hybrydowym plug-in oraz z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z 48-woltową technologią mild hybrid, a także w odmianie z napędem całkowicie elektrycznym.

Co ciekawe, wyczynowa wersja BMW M Performance będzie autem w pełni elektrycznym, co potwierdził Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG. Wiadomo także, że BMW serii 5 Touring również pojawi się w wersji elektrycznej. Światowy debiut rynkowy ósmej generacji zaplanowano na październik 2023 roku. Elektryczne BMW i5 Limuzyna i BMW i5 Touring pojawią się w 2024 roku.

Produkowane od 50 lat BMW serii 5, jest jedną z najchętniej kupowanych biznesowych limuzyn na świecie. Od 1972 roku do początku 2023 roku wyprodukowano ponad dziesięć milionów egzemplarzy. Zakłady BMW Group w Dingolfing, w których od 1973 roku powstaje "piątka", są m.in. siedzibą centrum kompetencji produkcji napędów elektrycznych, które wytwarza bezpośrednio na miejscu zarówno silniki elektryczne, jak i akumulatory wysokonapięciowe. Podzespoły te trafią do najnowszego BMW i5.

 

Doszlifowany układ jezdny BMW i5

BMW i5 wyposażone w technologię eDrive przeszło już ostateczne próby wytrzymałościowe. Testy wszystkich systemów regulacji napędu i układu jezdnego były prowadzone w zimowych warunkach pogodowych. Jak informuje w komunikacie prasowym BMW, podczas intensywnych jazd testowych auto wielokrotnie udowodniło stabilność swojego napędu elektrycznego, jak również dynamiczne właściwości jezdne. Program testów na lodzie i śniegu trwał około roku od pierwszych jazd próbnych do ostatecznego dostrojenia. W ramach szeroko zakrojonych testów na drogach pozamiejskich, autostradach i specjalnie przygotowanych torach testowych, inżynierowie rozwoju skupili się przede wszystkim na jeździe w niskich temperaturach i po nawierzchniach charakteryzujących się niską przyczepnością.

Wyjątkowe prowadzenie na lodzie i śniegu

W nowym BMW i5 układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora oraz układ sterowania napędem są zestrojone w taki sposób, że mogą elastycznie koordynować i uzupełniać się w każdej sytuacji na drodze. Dzięki temu na lodzie i śniegu ta elektryczna limuzyna radzi sobie co najmniej równie dobrze, co dowolny model z napędem konwencjonalnym.

BMW informuje również, że zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów regulacji napędu i układu jezdnego jest podstawą doskonałych właściwości jezdnych BMW i5 w teście zimowym. Przekaz prasowy głosi, że im trudniejsze warunki, tym bardziej elektryczny model imponuje szybkością i precyzją działania swoich systemów regulacji. Oferuje idealne połączenie optymalnej trakcji podczas ruszania i doskonałej stabilności jazdy na zakrętach lub podczas hamowania.

 

W materiale wykorzystano zdjęcia producenta

Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.