Ile KM ma polska karetka, ile waży i co jest w środku? Mamy kilka ciekawostek

Firma Ambulans Polska przygotowała nową karetkę na bazie Forda Transita. To dobra okazja na kilka ciekawostek. Zastanawialiście się kiedyś, jaki silnik napędza takie karetki?

Jaki silnik ma karetka?

W tym przypadku pod maską pracuje jednostka wysokoprężna. To nowa generacja dobrze znanego diesla Forda 2.0 EcoBlue. W Transicie-karetce ma 170 KM. Diesel na pewno poradzi sobie z ambulansem, to w końcu kawał samochodu. Firma Ambulans Polska Sp. zbudowała ją na bazie Ford Transit Van 350 H2 L3. W tej konfiguracji przestrzeń ładunkowa ma długość 3533 mm, a jej wysokość to 1886 mm. Na potrzeby pogotowia samochód został wzmocniony. Wiele elementów wykonano z aluminium i lekkiego ABS o zwiększonej wytrzymałości. Pozwoliło to zachować masę samochodu w granicach rozsądku. Transit waży mniej niż 3000 kg. Sporo, ale to oznacza, że może go prowadzić kierowca z prawem jazdy kategorii B. Więcej ciekawostek ze świata motoryzacji (i nie tylko) znajdziecie na stronie głównej gazeta.pl.

Zobacz wideo Tak powinien wyglądać korytarz życia. Policja chwali kierowców na S8

W co wyposaża się karetkę?

Ambulans Polska doskonale się zna na dostosowywaniu dostawczaków do potrzeb ratowników medycznych i lekarzy. Transit ma sporo ciekawego wyposażenia. I tego, który służy do ratowania życia, i tego, który ma ułatwić pracę. Wybraliśmy kilka przykładów:

  • opcjonalne złącze interfejsu umożliwia wykorzystanie informacji pozyskanych z pojazdu do integracji z wyposażeniem medycznym.
  • podwójny akumulator zapewnia odpowiednie zasilanie dodatkowego sprzętu także przy wyłączonym silniku.
  • uchwyt na drukarkę,
  • mocowania butli tlenowych,
  • zestaw szyn oraz płyt montażowych do instalowania sprzętu medycznego
  • panele tlenowe i gniazda 12 lub 230 V.

Z kolei w sprawnej jeździe w każdych warunkach kierowcy przydadzą się:

  • podgrzewana przednia szyba i podgrzewane lusterka,
  • czujniki parkowania,
  • fabryczna kamera cofania,
  • asystenta ruszania na wzniesieniu,
  • asystent bocznego wiatru,
  • ogrzewanie postojowe
  • kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach.

Jak wygląda przedział medyczny w karetce?

W Transicie zamontowano przedział medyczny o wymiarach 3300 mm długości, 1750 mm szerokości oraz 1850 mm wysokości. Wnętrze wypełnione zostało praktycznie zaprojektowanymi szufladami, szafkami i uchwytami Wnętrze rozświetlają LED-y, które pozwalają kontrolować i regulować intensywność światła w przestrzeni sanitarnej. Producent zdradza więcej i pokazuje także sporo zdjęć. Część wklejamy w tekst, więcej znajdziecie w naszej galerii:

Dostęp do przedziału medycznego umożliwiają drzwi tylne dwuskrzydłowe, których kąt otwarcia wynosi 270 stopni oraz odsuwane drzwi boczne. Zabudowa specjalna składa się z między innymi z dwóch obrotowych foteli dla personelu medycznego, wyposażonych w zintegrowane 3- punktowe pasy bezpieczeństwa oraz w podstawę na nosze – mechaniczną lawetę z przesuwem bocznym, wysuwem na zewnątrz oraz otwieranym najazdem umożliwiającym wjazd noszy.

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Ford Transit jako karetkaFord Transit jako karetka fot. Ford

Karetkę na pewno zauważysz na drodze

Karetka musi być na drodze widzialna i słyszalna. Została oznakowana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia. Z przodu umieszczono głośnik o mocy 150 W. Nie tylko wydaje charakterystyczny sygnał dźwiękowy ambulansu, ale można nim podawać głosowe komunikaty. Panel sterowania znajduje się tuż przy kierowcy. O jeszcze lepszą widoczność dba dodatkowe oświetlenie LED.

Na nowym Transicie zamontowano belkę świetlną LED umieszczoną na przedniej części pojazdu z podświetlanym napisem „Ambulans". Z kolei druga belka świetlna LED została umieszczona na tylnej części dachu pojazdu. Co więcej, Transit ma zamontowane na bokach reflektory robocze zewnętrzne służące do oświetlenia miejsca akcji z prawej i lewej strony.

Ford Transit karetkaFord Transit karetka fot. Ford

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.