W tym przypadku pod maską pracuje jednostka wysokoprężna. To nowa generacja dobrze znanego diesla Forda 2.0 EcoBlue. W Transicie-karetce ma 170 KM. Diesel na pewno poradzi sobie z ambulansem, to w końcu kawał samochodu. Firma Ambulans Polska Sp. zbudowała ją na bazie Ford Transit Van 350 H2 L3. W tej konfiguracji przestrzeń ładunkowa ma długość 3533 mm, a jej wysokość to 1886 mm. Na potrzeby pogotowia samochód został wzmocniony. Wiele elementów wykonano z aluminium i lekkiego ABS o zwiększonej wytrzymałości. Pozwoliło to zachować masę samochodu w granicach rozsądku. Transit waży mniej niż 3000 kg. Sporo, ale to oznacza, że może go prowadzić kierowca z prawem jazdy kategorii B. Więcej ciekawostek ze świata motoryzacji (i nie tylko) znajdziecie na stronie głównej gazeta.pl.
Ambulans Polska doskonale się zna na dostosowywaniu dostawczaków do potrzeb ratowników medycznych i lekarzy. Transit ma sporo ciekawego wyposażenia. I tego, który służy do ratowania życia, i tego, który ma ułatwić pracę. Wybraliśmy kilka przykładów:
Z kolei w sprawnej jeździe w każdych warunkach kierowcy przydadzą się:
W Transicie zamontowano przedział medyczny o wymiarach 3300 mm długości, 1750 mm szerokości oraz 1850 mm wysokości. Wnętrze wypełnione zostało praktycznie zaprojektowanymi szufladami, szafkami i uchwytami Wnętrze rozświetlają LED-y, które pozwalają kontrolować i regulować intensywność światła w przestrzeni sanitarnej. Producent zdradza więcej i pokazuje także sporo zdjęć. Część wklejamy w tekst, więcej znajdziecie w naszej galerii:
Dostęp do przedziału medycznego umożliwiają drzwi tylne dwuskrzydłowe, których kąt otwarcia wynosi 270 stopni oraz odsuwane drzwi boczne. Zabudowa specjalna składa się z między innymi z dwóch obrotowych foteli dla personelu medycznego, wyposażonych w zintegrowane 3- punktowe pasy bezpieczeństwa oraz w podstawę na nosze – mechaniczną lawetę z przesuwem bocznym, wysuwem na zewnątrz oraz otwieranym najazdem umożliwiającym wjazd noszy.
Karetka musi być na drodze widzialna i słyszalna. Została oznakowana zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia. Z przodu umieszczono głośnik o mocy 150 W. Nie tylko wydaje charakterystyczny sygnał dźwiękowy ambulansu, ale można nim podawać głosowe komunikaty. Panel sterowania znajduje się tuż przy kierowcy. O jeszcze lepszą widoczność dba dodatkowe oświetlenie LED.
Na nowym Transicie zamontowano belkę świetlną LED umieszczoną na przedniej części pojazdu z podświetlanym napisem „Ambulans". Z kolei druga belka świetlna LED została umieszczona na tylnej części dachu pojazdu. Co więcej, Transit ma zamontowane na bokach reflektory robocze zewnętrzne służące do oświetlenia miejsca akcji z prawej i lewej strony.