Oto jeden z tych nielicznych rankingów, w którym zajmujemy pierwsze miejsce. Według danych instytutu Samar, Polska jest numerem jeden w rankingu krajów eksportujących samochody używane do Ukrainy. Z wynikiem 3,3 tys. aut wyprzedzamy takie potęgi jak Niemcy (3 tys. pojazdów) i Stany Zjednoczone (2,9 tys. aut). To prawdziwa wielka trójka na rynku używanych pojazdów trafiających na Ukrainę.
Wielka trójka ma ogromną przewagę nad innymi państwami uwzględnionymi w zestawieniu TOP 10. Wprawdzie Ukraińcy szukają także aut na Litwie, w Holandii, Estonii czy Belgii i Francji, ale sprowadzają ich znacznie mniej niż z Polski.
Ukraińscy nabywcy używanych aut szukali pojazdów nie tylko w Europie czy Stanach Zjednoczonych. W marcu sprowadzili także pojazdy z Chin (134 egz.) czy Korei Południowej (96 egz.). Znamienne, że najwięcej wydali na auta z USA (ok. 1,1 mld hrywien) i Polski (689,2 mln hrywien). W pierwszej piątce państw uplasowały się także Niemcy (429,8 mln), Chiny (146,9 mln) i Norwegia (129,6 mln). Zaskakujące, nieprawdaż? Na tym nie koniec niespodzianek.
Równie zaskakujące są dane dotyczące najdroższych pojazdów. Średnia cena samochodu sprowadzanego do Ukrainy wyniosła w marcu 2023 r. nieco ponad 6,2 tys. dolarów. Najdroższe auta importowano z Chin (średnia cena to ok. 30 tys. dolarów), Węgier (ponad 16 tys. USD) i Gruzji (13,7 tys. USD). Polska z wynikiem 5,6 tys. dolarów uplasowała się w połowie zestawienia. Wyprzedziliśmy jednak takie kraje jak m.in. Niemcy (3,9 tys. USD), Czechy (3,6 tys. USD), Szwajcaria (3,3 tys. USD) czy Wielka Brytania (3,1 tys. USD). Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl