Mazda 3 dostała garść udoskonaleń i znów ma podstawowy 122-konny silnik

Japończycy poprawili Mazdę 3. Wersja z rocznika modelowego 2024 otrzymała aktualizację systemów bezpieczeństwa i systemów informacyjno-rozrywkowych. Dodatkowo do polskiej oferty wraca silnik 2.0 e-Skyactiv G o mocy 122 KM.

Polscy dealerzy Mazdy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Mazdę 3 z rocznika modelowego 2024. Ceny wersji Prime-Line z powracającym do gamy silnikiem e-Skyactiv G o mocy 122 KM z manualną skrzynią biegów zaczynają się od 107 400 zł.

Zmiany w Maździe 3 obejmują powiększony wyświetlacz centralny (teraz ma przekątną 10,25 cala) i udoskonalone oprogramowanie systemu informacyjno-rozrywkowego. Porty USB typu A zostały zastąpione portami USB typu C, a rozmieszczenie elementów sterujących w kabinie zostało subtelnie zmienione. Elementy sterujące na kierownicy mają ciemniejszy odcień. Aktualizacja zawiera także bezprzewodową podkładkę do ładowania smartfona.

Bezprzewodowe wersje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto są teraz dostępne w standardowym wyposażeniu Mazdy 3. Instrukcje nawigacyjne przesyłane z telefonu mogą być teraz prezentowane na wyświetlaczu head-up. Rozwiązanie to debiutuje w gamie modelowej Mazdy, dodatkowo zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kierowcy.

Mazda 3 po zmianach na rok 2024
Mazda 3 po zmianach na rok 2024 Fot. Mazda

Ulepszony system nawigacji posiada teraz funkcję wyszukiwania punktów użyteczności publicznej online. Aktualizacje obejmują również udoskonalenia funkcji mapowania w terenie, które współpracują z czujnikiem żyroskopowym 3D z dokładnym obliczaniem pozycji pojazdu, nawet w miejscach, gdzie odbiór sygnału GPS jest słaby. System pojazdu ma także aktualizacje cyberbezpieczeństwa.

W wyposażeniu dodane zostało ostrzeżenie o wykryciu rozproszenia koncentracji kierowcy (Distracted Driver Alert), ulepszone zostało Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (AEB) podczas jazdy nocą, zwiększono dokładność systemu kontroli prędkości Intelligent Speed Assist (ISA) oraz ulepszono kontrolę prędkości i dystansu wobec innych uczestników ruchu w systemie Cruising & Traffic Support (CTS). Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.plW materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Ten samochód został przeznaczony do tego, by dawać radość z jazdy
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.