Zakopianka w Libertowie. GDDKiA ogłosiła przetarg rozbudowę kolejnego fragmentu DK7

Przebudowa zakopianki trwa w najlepsze. GDDKiA właśnie ogłosiła przetarg na prace na kolejnym odcinku. Na DK7 w Libertowie powstanie tunel, kilka kładek dla pieszych, dwa przepusty wodne i sieć dróg łącznikowych.

O przebudowie polskich dróg szerzej opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na projekt i przebudowę układu drogowego na DK7 w Libertowie. I choć wygrywająca go firma dopiero przygotuje pełną dokumentację, dyrekcja ma już założenia postawione przed pracami rozbudowującymi. I trzeba przyznać, że ich rozmach może zaskakiwać.

Zobacz wideo Dron łapał piratów na zakopiance. Wystarczyły dwie godziny nad przejściem dla pieszych

Zakopianka w Libertowie do przebudowy. Gruntownej przebudowy warto dodać

Po pierwsze z DK7 w Libertowie znikną dwa skrzyżowania. Mowa o połączeniu szlaku z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. W tych punktach z trasy będzie można wyłącznie zjechać w prawo. Z trasy wyprowadzony zostanie również ruch pieszych – zamiast przejścia dla pieszych przez jezdnie wybudowana zostanie kładka nad trasą. Takie posunięcie ze strony GDDKiA może oznaczać utrudnienia dla mieszkańców Libertowa? Nic z tych rzeczy. Bo w zamian za dwa zlikwidowane skrzyżowania dostaną tunel przechodzący pod zakopianką. Ten będzie miał 52 m długości, połączy wschodnią i zachodnią częścią Libertowa, a do tego będzie zawierał m.in. ciąg pieszo-rowerowy.

Przebudowa DK7 w LibertowiePrzebudowa DK7 w Libertowie Materiały GDDKiA

Dwa skrzyżowania to dopiero początek planu rozbudowy DK7 w Libertowie. Drogowcy chcą również likwidacji połączenia z ul. Wesołą w Libertowie (jadąc od strony Krakowa) i skrętu w prawo w ul. Parkową w Gaju (jadąc od strony Myślenic) oraz możliwości wyjazdu z tych ulic na trasę. Odcięte od DK7 zostaną też inne drogi gminne. Ich połączenie zostanie zrealizowane za pomocą dróg łącznikowych poprowadzonych równolegle do zakopianki. Listę modernizacji uzupełnia budowa ekranów akustycznych, ciągu pieszo-rowerowego oraz dwóch przepustów na drogach dojazdowych nad potokiem Olszynka.

Przebudowa DK7 w Libertowie. Przepustowość trasy i bezpieczeństwo mieszkańców

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał na wykonanie wszystkich prac dokładnie 39 miesięcy. Skala przebudowy brzmi imponująco, a jej cele są dwa. Chodzi o zwiększenie przepustowości ruchu na zakopiance. A jego natężenie z biegiem lat wyłącznie rośnie! Ważnym zadaniem jest także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa dla mieszkańców Libertowa. Oddzielenie dróg lokalnych od trasy i uporządkowanie połączeń sprawi, że zminimalizowane zostanie ryzyko kolizji czy możliwość potrącenia pieszego.

Ruch na zakopiance rośnie. W ciągu 6 lat zwiększył się prawie o połowę

Aby zobrazować skalę zjawiska, przytoczymy statystyki podawane przez GDDKiA. W roku 2015 tym odcinkiem DK7 przejeżdżało od 30 do 41 tys. pojazdów na dobę. W roku 2021 liczba ta wyniosła już od 40 do 57 tys. pojazdów. Planowana przebudowa w Libertowie stanowi zatem naprawdę dobrą informację. Kolejną dobrą informację. Bo zakres wszystkich prac na zakopiance jest dużo szerszy. W końcu:

  • cały czas trwa budowa węzła w Gaju,
  • kończą się prace projektowe dotyczące budowy węzłów w Krzyszkowicach i Myślenicach,
  • złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla węzła w Jaworniku,
  • trwają prace nad przygotowaniem koncepcji przebudowy DK7 w Głogoczowie,
  • prowadzone są prace projektowe nad kładkami w Mogilanach i w Głogoczowie.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.