Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Afeela, to marka motoryzacyjna, która jest efektem współpracy Sony i Hondy. I chociaż nie ma jeszcze ani jednej produkcyjnej sztuki auta, to nie przeszkodziło to zagrać w teledysku. Wirtualnie, bo i artysta jest wirtualny.
Materiał zadebiutował wczoraj i pochodzi on od jednej z największych koreańskich wirtualnych gwiazd muzyki pop - Apoki.
Pierwszy singiel wirtualnej gwiazdy K-popu w tym roku to „Mood V5". W nim animowany „artysta" przedstawia samochód koncepcyjny Afeela, który został po raz pierwszy zaprezentowany na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas na początku tego roku.
Apoki opisywana jest jako istota podobna do królika, która żyje gdzieś w kosmosie. Za powstaniem „artysty" odpowiada AFUN Interactive, koreański startup technologiczny. Firma była zachwycona, gdy zobaczyła po raz pierwszy Afeela’e na targach CES. Jak przekonują, idea dążenia do innowacji w zakresie mobilności mocno korelowała z ich wizją.
Dlatego startup rozpoczął współpracę z Sony Honda Mobility, spółką joint venture stojącą za Afeela. Ze swojej strony producent samochodów mówi, że „uznał innowacyjną i artystyczną kreatywność Apoki wśród innych wirtualnych artystów", co skłoniło go do wyrażenia zgody na partnerstwo.
W czerwcu 2022 r. Apoki został sklasyfikowany przez virtualhumans.org na pierwszym miejscu wśród wirtualnych influencerów w Korei.
Prawdziwe auto pod logo Afeela zadebiutuje w 2025 r. Honda ma zająć się autem od strony technicznej, natomiast Sony od strony technologicznej.
Sony planuje wypełnić pojazdy Afeela oprogramowaniem opartym na chmurze, autonomią poziomu 3 i mnóstwem opcji rozrywki dzięki wyświetlaczowi, który rozciąga się na całą deskę rozdzielczą. Możliwe, że producent samochodów będzie mógł zintegrować PlayStation 5 z pojazdem.