Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Volkswagen wybrał Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, aby zaprezentować swojego pierwszego w pełni elektrycznego sedana – ID.7. Jest to wersja produkcyjna koncepcyjnego ID.Aero, a wjedzie na rynek w drugim kwartale 2023 roku.
Pod względem stylistycznym, auto jest bardzo podobne do wspomnianego modelu koncepcyjnego. Zachował aerodynamiczną sylwetkę, ale niektóre elementy stonowano w wersji produkcyjnej np. zastosowano prostsze światła LED, większe lusterka, przeprojektowane zderzaki i felgi aluminiowe w mniejszym rozmiarze.
W wersji pokazowej zastosowano specjalny kamuflaż, który tworzy elektroluminescencyjne efekty świetlne w różnych kolorach, z grafiką inspirowaną kodami QR. Aby osiągnąć ten efekt, Volkswagen nałożył 40 warstw lakieru o właściwościach przewodzących lub izolujących, co umożliwiło niezależne oświetlenie 22 obszarów karoserii i stworzenie specjalnego pokazu po podłączeniu do systemu dźwiękowego.
Wnętrze jest z kolei całkowicie odsłonięte. Widoczny jest 15-calowy, wolnostojący ekran dotykowy do systemu informacyjno-rozrywkowego oraz zestaw cyfrowych wskaźników, a także head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Pod ekranem znajdują się suwaki dotykowe sterujące klimatyzacją i głośnością. Na kierownicy również widać dotykowe przyciski.
Najważniejszym elementem wnętrza są sterowane cyfrowo „Smart Air Vents". Według firmy system rozpoznaje kierowcę po kluczyku i chłodzi lub ogrzewa wnętrze, zanim wsiądzie do pojazdu. System klimatyzacji może automatycznie rozprowadzać powietrze na dużych powierzchniach lub kierować strumień w stronę ciała pasażerów. Funkcje te można aktywować dla każdego pasażera za pomocą centralnego ekranu dotykowego lub za pomocą poleceń głosowych.
ID.7 oparty jest na architekturze MEB, która została zaktualizowana do MEB+, w celu zwiększenia zasięgu i szybszego ładowania. Volkswagen nie podał, czy model będzie dostępny z dwoma silnikami elektrycznymi czy tylko z jednym. Potwierdził jednak, że sedan ma mieć zasięg 700 km.
Volkswagen podał również rozstaw osi, który wynosi 2969 mm, czyli o 94 mm więcej niż w Tesli Model 3 i o 20 mm więcej niż w Hyundaiu Ioniq 6.
Volkswagen ID.7 dostępny będzie w Europie, Azji (Chiny) oraz w Ameryce Północnej. Na naszym kontynencie będzie produkowany w Emden w Niemczech.