DK47 z większą przepustowością od Nowego Targu? Minister podpisał odpowiednie dokumenty

GDDKiA dostało zielone światło na przygotowanie dokumentacji i przebudowę drogi krajowej 47 na odcinku Nowy Trag - Szaflary. Chodzi o optymalizację przepustowości.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po podpisaniu programu inwestycyjnego przez Ministra Andrzeja Adamczyka ma zielone światło na przygotowanie dokumentacji i przebudowę DK47 Nowy Targ – Szaflary. Nowa inwestycja ma na celu poprawę przepustowości na tym odcinku.

Zobacz wideo Czy w Polsce budujemy drogi drożej niż w Europie? Rzecznik GDDKiA odpowiada

Droga Nowy Targ - Szaflary ma ok. 6,7 km długości. Na nieszczęście dla okolicznych mieszkańców, częściowo biegnie przez teren zabudowany, gdzie do drogi dochodzi 117 zjazdów do posesji. Droga ta jest głównym szlakiem do Zakopanego, gdzie obecnie przejeżdża przez nią 22.329 samochodów na dobę. W okresie turystycznym dochodzi w tym miejscu do korków i utrudnień.

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu dwupasmowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Zwiększenie przepustowości GDDKiA chce osiągnąć przebudowując drogę w jej obecnym korytarzu i tylko tam, gdzie jest to możliwe dołożyć dodatkowy pas. Planowana jest przebudowa wspomnianych zjazdów oraz wybudowanie 1200 m chodnika.

Z powodu wcześniej wspomnianych planów GDDKiA planuje w najbliższym czasie ogłosić przetarg na przygotowanie projektu optymalizacji przepustowości DK47 od Nowego Targu do Szaflar. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).  

Instytucja chwali się również, że jest o krok dalej dla pozostałego odcinka DK47 do ronda w Zakopanem. 28 grudnia 2022 roku wybrano ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na etapie Koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla optymalizacji przepustowości 

Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.