Policjanci dostali radiowóz BMW po tuningu

Tuner AC Schnitzer budujący od 17 lat wyjątkowe radiowozy dla niemieckiej policji, przedstawił swój najnowszy projekt. Za bazę tym razem posłużyło BMW i4 M50.

Niemiecki AC Schnitzer zaprezentował nowy radiowóz, który otrzymał homologację i jest zatwierdzony przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Samochód w barwach Polizei, jest wyposażony w szereg ulepszeń, które odróżniają go od zwykłego BMW i4 M50.

Tuner podkręcił auto stylistycznie montując m.in. opracowane przez siebie dokładki aerodynamiczne, które wykonano z włókna węglowego. Przedni zderzak ma dołożony spliter, w błotnikach pojawiły się wloty powietrza, doszły dokładki progowe, a także spoiler dachowy, spoiler na klapie, lotki na błotnikach i tylny dyfuzor.

Zupełnie nowe są 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z czarno-srebrnym wykończeniem, na które trafiły opony Hankook Ventus S1 evo 3 w rozmiarze 255/35 z przodu i 265/35 z tyłu. Zawieszenie zostało obniżone o 20 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Dopełnieniem zmian zewnętrznych jest oświetlenie LED dostarczone przez firmę Hellai oraz sygnały pojazdu uprzywilejowanego - takie elementy instalowane są w każdym innym niemieckim radiowozie.

 

W kabinie BMW i4 M50 wprowadzono jedynie kilka drobnych poprawek, takich jak montaż aluminiowych nakładek na pedały, aluminiowego podnóżka i osłony kontrolera systemu i-Drive.

Układ napędowy policyjnego BMW i4 M50 pozostawiono w standardzie. Auto wprawiają w ruch dwa silniki elektryczne (każda oś ma swój silnik), które łącznie wytwarzają moc 544 KM i 795 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skrzynia biegów jest jednostopniowa, automatyczna. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 3,9 sekundy i może jechać z maksymalną szybkością 225 km/h. W pełni naładowana bateria pozwala na zasięg około 500 km (pomiar w cyklu WLTP). Średnie zużycie energii jest szacowana na 25,6 kWh/km.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.