NFT jeszcze nie umarło? Porsche wchodzi do Web3 z swoją kolekcją

Przez lata wiele firm z ugruntowaną pozycją zainteresowało się kwestią NFT. Teraz dołącza do nich Porsche.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

O NFT zrobiło się głośno jakiś czas temu za sprawą grafik przedstawiających małpy, a później już poszło lawinowo. Nowe i stare firmy zaczęły wypuszczać swoje kolekcje, a w ślad za nimi poszli celebryci. Szał na NFT trochę przeminął, ale co jakiś czas z różnych stron dochodzi informacja o kolejnej firmie, która chce wejść w tę technologię. W tym momencie jest to Porsche.

Zobacz wideo Porsche Taycan - samochód wyjątkowy, nowatorski i przełomowy? Sprawdzamy, czy tak jest naprawdę

Niemiecki producent planuje wejść na Web3 z projektem 7500-częściowej kolekcji NFT opartej na klasycznym Porsche 911. Premiera NFT jest zaplanowana na styczeń 2023 r., a projektant i artysta 3D z Hamburga, Patrick Vogel, stworzy każdy element.

Po dokonaniu zakupu, każdy kupujący będzie mógł spersonalizować swoje NFT tzw. „trasę", w której zawarty jest styl życia, wydajność i dziedzictwo. Każda trasa odzwierciedla określony aspekt tożsamości marki premium Porsche i będzie miała wpływ na ogólny projekt i charakter NFT.

W kolejnych miesiącach Vogel będzie pracować z danymi wprowadzonymi przez użytkowników uzyskanymi podczas pierwszej sprzedaży, aby przygotować każdy NFT jako specjalny zasób 3D oparty na silniku Unreal Engine 5.

Dzięki wprowadzeniu NFT Porsche ma zamiar poszerzyć atrakcyjność swoich samochodów.

Porsche 953 w Goodwood z autorem tekstu za kierownicąDziewięćsetjedenastka na szczudłach. Porsche 953

Oprócz personalizacji swoich NFT, kupujący otrzymają również możliwość do uczestnictwa w doświadczeniach związanych z marką w świecie wirtualnym, jak i realnym.

Trzeba jednak zaznaczyć, że kolekcja NFT Porsche w Web3 to jedynie początek wirtualnej ekspansji. Porsche pracuje również nad integracją technologii blockchain z istniejącymi (i przyszłymi) działaniami. Firma zauważyła, że ??jej zespoły ds. zarządzania innowacjami widzą obiecujące możliwości w przeniesieniu doświadczenia zakupowego i łańcucha dostaw do Web3. Badane są również kwestie związane z pojazdami i zrównoważonym rozwojem.

Aby rozpowszechnić informację o uruchomieniu NFT i zagłębieniu się w pozostałe elementy Web3, Porsche organizuje dziś panel na ten temat w ramach Art Basel Miami. Tam do członków zespołu Porsche dołączy artysta wizualny Vexx, aby omówić ich wejście do Web3.

Oprócz tego Porsche ma również zaprezentować ekskluzywną instalację artystyczną, którą można oglądać do 3 grudnia. Jest to fizyczna rzeźba Dream Big autorstwa Chrisa Labrooya, która będzie prezentowana w Pérez Art Museum w Miami. Instalacja jest oficjalnym debiutem kampanii w USA.

W Porsche zauważyli, że dzięki Web3, firma razem z ich klientami mogą rozszerzyć proces twórczy i lepiej dostosować końcowy produkt do potrzeb każdego z kupujących.

Więcej o: