BMW pokazało nowe wcielenie 3.0 CSL. Połączyli 560 KM z manualną skrzynią

BMW w końcu oficjalnie zaprezentowało nowoczesne wcielenie legendarnego modelu 3.0 CSL. Tym razem model powstał na bazie aktualnej generacji M4, ale nadwozie i wiele detali przeprojektowano w stylu nawiązującym do oryginalnego "Batmobilu" z lat 70.

Bawarski producent wyprodukuje zaledwie 50 egzemplarzy tego modelu, zatem potencjalni nabywcy powinni czym prędzej składać zamówienia. Nowe wcielenie BMW 3.0 CSL to odchudzony model M4 z najmocniejszym sześciocylindrowym silnikiem w historii niemieckiej marki. Specjalna wersja dysponuje mocą 560 KM, a całość połączono z mechaniczną skrzynią biegów.

Więcej ciekawych newsów motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Przyciemniane na żółto przednie reflektory oraz tylne światła laserowe pochodzą prosto z M4 CSL, ale w tym modelu wyglądają trochę inaczej, ponieważ są częściowo zasłonięte przez bardzo wydatne błotniki oraz "garbatą" maskę. Kontrowersyjna osłona chłodnicy z nowego M3 i M4 została zastąpiona przez stylowe "nerki" wykończone aluminium. Nadwozie zostało wzbogacone elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Tylny tłumik wykonano z tytanu.

Specjalna wersja wyróżnia się wielkim tylnym skrzydłem i dodatkowym spojlerem dachowym, które nawiązują do "Batmobilu" E9 3.0 CSL. Projektanci BMW jeszcze mocniej zaakcentowali w tym modelu tzw. zagięcie Hofmeistera. Całość uzupełniają kontrastujące i wykończone złotym lakierem felgi aluminiowe mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Zostały odziane specjalnym ogumieniem przygotowany przez firmę Michelin.

Zobacz wideo

Wnętrze przeszczepiono z modeli M3/M4 i jest w całości skąpane w tapicerce z czarnej Alcantary z akcentami z włókna węglowego z matowym wykończeniem. Zniknęła tylna kanapa zastąpiona przez schowek z miejscem wydzielonym na dwa kaski.

Fotele kubełkowe M Carbon mają pod zagłówkiem emblemat 3.0 CSL wygrawerowany na aluminiowych płytkach. Każdy z egzemplarzy ma tabliczkę z numerem umieszczoną na desce rozdzielczej. Ciekawostką jest biała gałka zmiany biegów w stylu retro.

Pod maską 3.0 CSL pracuje najmocniejsza odmiana sześciocylindrowego silnika rzędowego stworzonego przez BMW. Trzylitrowy motor oferuje 560 KM maksymalnej mocy i 550 Nm momentu obrotowego. To o 10 KM więcej w porównaniu z M4 CSL, ale jednocześnie mniejszy o 100 Nm moment obrotowy ze względu na manualną skrzynię biegów.

Moc jest przenoszona wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów przy pomocy aktywnego mechanizmu różnicowego przygotowanego przez dywizję M. Oprócz tego w standardzie jest jeszcze zawieszenie adaptacyjne oraz karbonowo-ceramiczne hamulce.

Plakietka CSL oznacza "Coupé, Sport, Leichtbau", a nowy 3.0 CSL jest lżejszy niż jakikolwiek dotychczasowy wariant M4. BMW informuje, że stosunek masy do mocy w tym modelu wynosi 2,9 kg na KM. Masa samochodu wynosi 1624 kg. To zaledwie o 1 kg mniej niż M4 CSL z automatyczną skrzynią biegów oraz 111 kg mniej niż M4 Competition. BMW nie zdradziło szczegółów na temat osiągów nowego modelu, ale można zakładać, że będzie szybszy niż standardowe M4, ale jednocześnie odrobinę wolniejszy niż M4 CSL ze względu na ręczną skrzynię biegów.

Całkowita produkcja BMW 3.0 CSL obejmie 50 egzemplarzy i potrwa zaledwie trzy miesiące. Cena specjalnego modelu nie jest jeszcze znana.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.