Zgodnie z aktualnym trendem, znaczek Audi stał się prostszy, bardziej płaski od dotychczasowych i otrzymał dwuwymiarowy wygląd, co oznacza znacznie zredukowaną głębię. Zdaniem designerów wprowadzona aktualizacja nadaje pierścieniom nowocześniejszą i jeszcze bardziej graficzną formę, choć ich geometria jest niemal identyczna jak poprzednio.
Dwuwymiarowe pierścienie zaistniały w Audi już w 2016 roku, niejako jako konsekwencja digitalizacji. W zasadzie po to, by zobrazować nasz historyczny znak graficzny w sposób, który pasowałby do wykorzystania przez media. Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Postawiliśmy więc na wygląd 2D. Logo naszej marki jest bardzo graficzne - co jest jego zaletą, ponieważ świetnie wygląda w dwóch wymiarach. Aby zapewnić spójną obecność marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem, skoordynowaliśmy z zespołem projektowym proces przeprojektowania pierścieni również na naszych pojazdach.
- wyjaśnia Frederik Kalisch, strateg marki Audi.
Logo Audi składa się teraz z trzech elementów. Konsekwentnie nie jest chromowane, a jego wygląd utrzymany jest w barwach czerni i bieli. Wygląda to tak, jakby efektowne białe, niemal pływające pierścienie, osadzone były w czarnej szklanej obudowie, tak by uzyskać jeszcze większy blask. Poprzez optyczne rozjaśnienie logo, biel nadaje pierścieniom płaski wygląd, który jednak w szczegółach wydaje się trójwymiarowy i jeszcze bardziej premium.
- powiedział projektant André Georgi.
Koniec z chromem na czterech pierścieniach. Designerzy uważają, że wyrazistość nowych czarno-białych pierścieni będzie lepsza. Cienka czarna obwódka wokół pierścieni dodatkowo sprawia, że niezależnie od koloru lakieru samochodu lub grilla chłodnicy, pierścienie mają spójny wygląd. Klienci mogą jednak wybrać pierścienie również w kolorze czarnym. W tym wariancie biel zastąpiono ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czerń o wysokim połysku.
Od teraz wszystkie nowe modele Audi będą nie tylko otrzymywać nowe pierścienie w logo, ale także zaktualizowany schemat identyfikacji pojazdu. Ujednolicono także czcionki używane w napisach w i na pojeździe.