Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Nowy fragment obwodnicy, to kontynuacja już istniejącego odcinka obwodnicy oddanego w 2010 r. Oddany do użytku odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta oraz sąsiadującego Ujazdu i lepiej skomunikować te miejscowości z autostradą A4.
Przygotowania do budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla trwały od kilku lat. Decyzję o zezwoleniu na realizację tej inwestycji (ZRID) otrzymano w czerwcu 2020 r., a umowę z wykonawcą robót, konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag, podpisano w październiku 2018 r.
Wybudowany odcinek stanowi kontynuację obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, która biegnie w kierunku autostrady A4 i jest zlokalizowany na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec. Nowa trasa rozpoczyna się rondem w ciągu DK40, omija Sławięcice oraz Ujazd, a następnie włącza się z powrotem do DK40 tuż za?granicą?woj. opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z DW426 jest to droga jednojezdniowa z dodatkowym pasem?do wyprzedzania o przekroju (2+1), natomiast na pozostałym odcinku o przekroju?jednojezdniowym dwupasowym.
Ważnym elementem tej inwestycji są także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowana została infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).
W ramach inwestycji powstało 18?obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.
Obwodnica Kędzierzyna-Koźla to jedna z trzech nowych obwodnic w woj. opolskim. Na etapie realizacji w systemie Projektuj i buduj są dwie obwodnice, Olesna w ciągu S11 i Praszki w ciągu DK45. Łączna długość tych trzech obwodnic wynosi około 50 km. Na razie kierowcom oddana została obwodnica Kędzierzyna-Koźla, natomiast pozostałe dwie obwodnice zostaną udostępnione do ruchu wiosną przyszłego roku.