Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Jak się okazuje świat potrzebuje różnego typu rankingów. Jednym z nich jest zestawienie najcenniejszych marek na świecie, który nazywa się Best Global Brands i jest tworzony przez renomowaną amerykańską firmę konsultingową Interbarnd. Właśnie zaprezentowano kolejną odsłonę tego zestawienia.
Wśród marek motoryzacyjnych najwyższą pozycją pochwalić się może japońska Toyota. Oszacowano jej wartość na 59,8 mld dolarów. Firma poprawiła swój wynik w stosunku do zeszłego roku o 10 proc.
Na drugim miejscu znalazł się Mercedes z wynikiem 56,1 mld dolarów, a na trzecim Tesla – 48 mld dolarów. Firma produkująca auta elektryczne może się również pochwalić największym wzrostem wartości w porównaniu do roku ubiegłego – o 32 proc.
Tak się prezentuje lista dziesięciu najcenniejszych marek motoryzacyjnych:
Jednak Best Global Brands nie zajmuje się jedynie branżą motoryzacyjną. W TOP10 wszystkich marek na świecie, z wyżej wymienionych firm znalazły się dwie: Toyota i Mercedes, które zajęły odpowiednio szóste i ósme miejsce.
Tak prezentuje się lista dziesięciu najcenniejszych marek ogólnie: