Jaka jest najcenniejsza marka motoryzacyjna? Kolejny raz to Toyota

Toyota wyprzedziła Mercedesa i Teslę, jeśli chodzi o największą wartość wśród marek motoryzacyjnych.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Jak się okazuje świat potrzebuje różnego typu rankingów. Jednym z nich jest zestawienie najcenniejszych marek na świecie, który nazywa się Best Global Brands i jest tworzony przez renomowaną amerykańską firmę konsultingową Interbarnd. Właśnie zaprezentowano kolejną odsłonę tego zestawienia.

Zobacz wideo Jaki był najlepszy samochód 2022 roku? Zaczynamy głosowanie w plebiscycie The Best of Moto!

Wśród marek motoryzacyjnych najwyższą pozycją pochwalić się może japońska Toyota. Oszacowano jej wartość na 59,8 mld dolarów. Firma poprawiła swój wynik w stosunku do zeszłego roku o 10 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Mercedes z wynikiem 56,1 mld dolarów, a na trzecim Tesla – 48 mld dolarów. Firma produkująca auta elektryczne może się również pochwalić największym wzrostem wartości w porównaniu do roku ubiegłego – o 32 proc.

Tak się prezentuje lista dziesięciu najcenniejszych marek motoryzacyjnych:

  1. Toyota – 59,8 mld (plus o 10 proc.)
  2. Mercedes – 56,1 mld (plus o 10 proc.)
  3. Tesla – 48 mld (plus o 32 proc.)
  4. BMW – 46,3 mld (plus o 11 proc.)
  5. Honda – 22,8 mld (plus o 7 proc.)
  6. Hyundai – 17,3 mld (plus o 14 proc.)
  7. Audi – 14,98 mld (plus o 11 proc.)
  8. Volkswagen – 14,8 mld (plus o 10 proc.)
  9. Ford – 14,4 mld (plus o 12 proc.)
  10. Porsche – 13,5 mld (plus o 15 proc.)

Jednak Best Global Brands nie zajmuje się jedynie branżą motoryzacyjną. W TOP10 wszystkich marek na świecie, z wyżej wymienionych firm znalazły się dwie: Toyota i Mercedes, które zajęły odpowiednio szóste i ósme miejsce.

Tak prezentuje się lista dziesięciu najcenniejszych marek ogólnie:

  1. Apple – 482,2 mld
  2. Microsoft – 278,3 mld
  3. Amazon – 274,8 mld
  4. Google – 251,8 mld
  5. Samsung – 87,7 mld
  6. Toyota – 59,8 mld
  7. Coca Cola – 57,5 mld 
  8. Mercedes – 56,1 mld
  9. Disney – 50,3 mld
  10. Nike – 50,3 mld 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.