Focus ST zyskuje nowy pakiet. Będzie można poprawić swoje osiągi

Pakiet Performance ma poprawić osiągi Focusa ST. Przeznaczony jest głównie na tor.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Fabryczny pakiet Performance, opracowany przez dział Ford Performance jest dostępny wyłącznie dla pięciodrzwiowego hatchbacka, w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Gwarantować to ma najniższą możliwą masę pojazdu dla jak najlepszej kontroli.

Zobacz wideo Ford Mustang Mach 1 wciąż potrafi być szalony, ale nie bryka już jak nieokiełznany kucyk

Efektem pakietu jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Osiągi te zapewnia 2,3-litrowy silnik benzynowy Forda EcoBoost o mocy 280 KM. Nowy pakiet Performance pozwala kierowcy na precyzyjne dostrojenie rekcji pojazdu pod kątem prowadzenia na torze. Jest to możliwe m.in. dzięki regulacji nastawów gwintowanego zawieszenia KW Automotive, które współpracuje z kołami z lekkiego stopu, obniżającymi masę nieresorowaną.

W zawieszeniu wykorzystano amortyzatory ze stali nierdzewnej z 12-stopniową regulacją reakcji w górę i 16-stopniową regulacją odbicia. Dwa tryby regulacji umożliwiają regularnym bywalcom torów wyścigowych precyzyjne dostrojenie reakcji zawieszenia, a nawet dostosowanie parametrów Focus ST do swoich ulubionych torów.

Ford Fiesta STOpinie Moto.pl: Ford Fiesta ST. Każda przejażdżka wywołuje szeroki uśmiech

Amortyzatory współpracują z malowanymi proszkowo sprężynami, które są sztywniejsze nawet o 50 procent i obniżają zawieszenie o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST – niższy środek ciężkości pomaga zredukować przechyły nadwozia, pozwalając kierowcy na szybsze zmiany kierunku jazdy. Właściciele mogą obniżyć zawieszenie jeszcze bardziej – do 15 mm, jeśli pozwalają na to lokalne przepisy.

Zadbano również o wyższą skuteczność hamowania. Przednie tarcze mają o 10 procent większą średnicę niż standardowe wersje z tarczami o średnicy 330 mm, co w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo poprawia siłę hamowania i zapewnia większą powierzchnię rozpraszania temperatury – redukując utratę właściwości hamowania, wynikających z przegrzania podczas długich sesji na torze.

Pakiet torowy Performance dla Focusa ST jest dostępny w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a pierwsze dostawy samochodów wyposażonych w pakiet spodziewane są w listopadzie.

Więcej o: