Volvo popularne wśród dealerów. Chwalona współpraca z importerem

Według badania EY i DCG, Volvo najlepiej wypada w relacji importer - sieć dealerska.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Aby można było dobrze sprzedawać nowe samochody, to musi być dobra relacja pomiędzy siecią dealerską a importerem samochodów. Jak to obecnie wygląda postanowiły zbadać EY i DCG.

Zobacz wideo Jaki był najlepszy samochód 2022 roku? Zaczynamy głosowanie w plebiscycie The Best of Moto!

Średnio dealerzy oceniają współpracę na 3,20 punktów i jest to obecnie druga najniższa ocena w historii badań. W stosunku do ubiegłego roku wynik ten jest gorszy o 0,09 pkt. Znalazło to też odzwierciedlenie w opinii o markach.

W 26 markach, które były brane pod uwagę, aż 17 marek zostało ocenionych gorzej, a tylko 8 lepiej.

Na pierwszym miejscu wśród dealerów zajęło Volvo. Jest to powrót po dekadzie przerwy. Pierwsze miejsce zajmowało w latach: 2007, 2010, 2011 i 2013. Tegoroczne badanie dało szwedzkiej marce wynik 4,39 pkt. i jest to najwyższy wynik. Tylko Maździe udało się pięć razy był na szczycie.

Na drugim miejscu znalazła się Toyota z niewielkim spadkiem. Na trzecim Mercedes, który odrobił straty (w zeszłym roku był na szóstym miejscu). Za podium znalazła się Kia, a za nią Audi z najgorszym wynikiem w historii, ale teraz najlepszym z całej grupy Volkswagena.

W tym roku pod uwagę po raz kolejny wzięto segment samochodów dostawczych do 3,5 t. Tutaj pierwsze miejsce zajęła Toyota, drugie Mercedes. Dalej było Renault, Ford (które odnotowały spadki w stosunku do zeszłego roku). Później znalazło się Iveco i Volkswagen, które utrzymały mniej więcej swoje pozycje.

Kolejne badanie za rok. Pytanie czy niepewnych czasach dealerzy zmienią spostrzeganie importerów.

Więcej o: