Skoda się zmienia. Zamiast pióropusza i strzały, prosty napis w logo

Nowy język projektowania samochodów, nowe logo, w którym nie ma już indiańskiego pióropusza i strzały wpisanych w okrąg, a także nowa aktualizacja identyfikacji wizualnej. Skoda poważnie zmienia swój wizerunek.

Skoda wprowadza najbardziej radykalną zmianę tożsamości korporacyjnej od 30 lat. Na nowych modelach samochodów nie zobaczymy na froncie logotypu z indiańskim pióropuszem i strzałą. Teraz na maskach aut stosowane będzie nowe logo ze znakiem słownym "SKODA", które zostanie także wykorzystane do wzmocnienia wizerunku marki w cyfrowych kanałach komunikacji. Tak wygląda nowe logo:

Nowe logo SkodyNowe logo Skody fot. Rafał Mądry

A tak nowe logo będzie się prezentować na masce samochodów:

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Symbol pióropusza i strzały również został zdefiniowany na nowo. Jego uproszczona konstrukcja będzie jednak wykorzystywana w ograniczonym stopniu. W ten sposób marka reaguje na zmianę w kierunku jeszcze bardziej zdigitalizowanej komunikacji. Przedstawiciele marki twierdzą, że prostszy, dwuwymiarowy znak graficzny gwarantuje większy wpływ na odbiorcę, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, a także może być lepiej integrowany z różnymi formatami.

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S ma obrotowy ekran, a jej zasięg to ponad 600 km

Nowa identyfikacja marki zacznie być stopniowo wprowadzana od 2023 roku. W pierwszej kolejności pojawi się w materiałach informacyjnych i komunikacyjnych, a następnie od 2024 r. zacznie być stosowana również w nowo wprowadzonych modelach. Odświeżony design znajdzie również odzwierciedlenie w systemie infotainment i innych elementach pojazdów.

Dodatkowo pojawią się nowe kolory w komunikacji. Teraz Skoda będzie używać dwóch różnych odcieni zieleni – Emerald i Electric Green. Barwy te reprezentują ekologię, zrównoważony rozwój i elektromobilność. Reorganizacja obejmie zmiany projektowe w siedzibach autoryzowanych partnerów. 

Artykuł cały czas aktualizujemy o nowe zdjęcia

W galerii znajdziecie zdjęcia, jakie przed premierą zrobiliśmy w studiu. Poniżej koncepcyjny SUV Skody prosto z prezentacji, która rozpoczęła się o 19:30. Jak tylko uda nam się dostać do środka, to na pewno pokażemy wam, jaki Skoda ma pomysł na wnętrza w swoich przyszłych modelach.

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Zgodnie z obietnicą, najszybciej jak się dało zaglądamy przez szybę do środka Skody Vision 7S. Przynajmniej na razie nie otworzono drzwi, więc nie mogliśmy usiąść w fotelu i zrobić dla was lepszych zdjęć. Mamy nadzieję, że i tak sporo na nich widać.

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Rafał Mądry

Tak wnętrze wygląda na zdjęciach prasowych:

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Skoda

Skoda Vision 7SSkoda Vision 7S fot. Skoda

Trzy nowe elektryczne modele do 2026 roku

Skoda Vision 7S zapowiadająca dynamiczny rozwój e-mobilności to przykład nowej strategii. W pełni elektryczne auto z pasem przednim o nazwie Tech-Deck Face, jest manifestacją nowego języka projektowania marki. Za śmiałe linie samochodu odpowiada Oliver Stefani, który jest szefem oddziału Skoda Design.

Skoda w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje kolejne 5,6 mld euro w elektromobilność i 700 mln euro w cyfryzację. Zaprojektowane od podstaw trzy nowe elektryczne modele aut trafią na rynek do 2026 roku. W planach jest samochód o mniejszych rozmiarach, ale także kompaktowy SUV i siedmiomiejscowe auto rodzinne, którego zapowiedzią jest Vision 7S. Skoda dąży do tego, aby do 2030 r. w Europie udział modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki wyniósł ponad 70 procent.

Podczas omawiania strategii marki podano także do wiadomości, że w drugiej połowie 2023 r. pojawi się nowa generacja wciąż jeszcze spalinowych modeli Superb oraz Kodiaq. Lifting Octavii zostanie przeprowadzony w 2024 roku.

Zobacz wideo Test Skody Kodiaq w wersji Laurin&Klement
Więcej o: