Nowy rekord elektryka na Nürburgring. Tesla Model S Plaid pokonana

Porsche odzyskało rekord na Nürburgring w kategorii produkcyjnych samochodów elektrycznych. Ustanowiło lepszy czas niż amerykański konkurent.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Nürburgring. Sławny tor, na którym producenci testują swoje pojazdy, a także próbują uzyskać jak najlepszy czas, aby się tym później chwalić. Wśród elektryków do niedawna królowała Tesla Model S Plaid. Jednak przyszedł pretendent, który okazał się nowym rekordzistą.

Zobacz wideo Porsche Taycan - samochód wyjątkowy, nowatorski i przełomowy? Sprawdzamy, czy tak jest naprawdę

Nowym mistrzem jest Porsche Taycan Turbo S. Za kierownicą siedział Lars Kerns, który osiągnął lepszy czas o 2 sekundy niż ten, który osiągnęła Tesla. We wrześniu 2021 r. osiągnęła czas 7:35,58. Porsche osiągnęło czas 7:33,35 na pętli o długości 20,8 km.

Poza klatką bezpieczeństwa oraz wyścigowymi fotelami i uprzężami, Turbo S był według Porsche „całkowicie standardowym pojazdem produkcyjnym". Ale to nie jest standardowe Turbo S, ponieważ rekord był możliwy dzięki zamontowaniu zestawu wyczynowego, który zawiera 21-calowe felgi w stylu RS Spyder z oponami Pirelli P Zero Corsa - legalne, ale torowe opony i wyposażony był w aktualizacje systemu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), który dostosowuje podwozie samochodu do pracy z bardziej lepką gumą.

Taycan Turbo S dysponuje 761 KM mocy. Jest to więcej niż w zwykłym Taycanie Turbo z 680 KM. Jednak faktem jest, że Model S Plaid ma 1020 KM, a i tak był wolniejszy od pojazdu z mniejszą mocą. Fani Tesli jednak zwrócą uwagę, że zestaw wyczynowy jest lekkim nagięciem zasad, gdyż jest dostępny wyłącznie w Niemczech.

Klienci będą mogli zamawiać zestaw za pośrednictwem działu Tequipment Porsche od końca 2022 roku, a następnie będzie on doposażany w warsztatach Porsche w Zuffenhausen.

Na torze byli też urzędnicy, którzy oficjalnie potwierdzili rekord Porsche. Co ciekawe nie jest to najszybszy pojazd elektryczny na torze, gdyż ten tytuł należy do Volkswagena ID.R, który w 2019 r. osiągnął czas 6:05,34, ale wtedy pętla była krótsza i wynosiła 20,6 km.

Więcej o:
Copyright © Agora SA