Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Honda rusza z kopyta z nową linią swoich samochodów. Najpierw Civic, który ma zawalczyć z Corollą, a teraz debiutuje nowa generacja CR-V, która zagrozić ma Toyocie RAV4. To będzie ciekawy pojedynek.
Tworząc nowy wygląd nadwozia CR-V, Honda czerpała inspirację z modeli Ridgeline i Passport TrailSport, projektując bardziej wyraźną poziomą linię boczną i zwiększając szerokość pojazdu o 1,01 cm. Ponadto CR-V 2023 jest o 6,85 cm dłuższy, a jego rozstaw osi zwiększył się o 4,06 cm, ale najbardziej intrygującą zmianą jest zmiana położenia słupków A. Są one teraz o 11,93 cm głębiej, natomiast lusterka boczne przesunięto na przednie drzwi.
Przód auta jest o tyle ciekawy, że atrapa chłodnicy jest niemal pionowa, a światła LED występują w każdej wersji wyposażenia. Tylne światła również zostały zmienione i też są bardziej pionowe.
Nowa CR-V najpierw trafi na rynek amerykański, stąd wiadomo, że dostępna będzie w odmianach EX, EX-L, Sport i Sport Touring. Pierwsze dwa mają błyszczący czarny grill w formie siatki z chromowanym wykończeniem i standardowe 18-calowe 10-ramienne felgi. Tymczasem warianty Sport i Sport Turing mają bardziej agresywne przednie i tylne pasy, prostokątne końcówki układu wydechowego, tylny spojler i błyszczące, czarne wloty powietrza. CR-V Sport jeździ na 18-calowych, 10-ramiennych obręczach Berlina Black, podczas gdy Sport Touring ma 19-calowe obręcze 5-ramienne.
Kabina to niemal skopiowane wnętrze z Civica jedenastej generacji. Jest zatem prosta i ma kratkę o strukturze plastra miodu, która ukrywa nawiewy. Honda wyposażyła również nowego SUV-a w 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, podczas gdy wersje EX i Sport mają również 7-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy z fizycznymi pokrętłami do regulacji głośności i strojenia. Warianty EX-L i Sport Touring, otrzymają 9-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona.
A co kryje się pod maską? Modele CR-V EX i EX-L napędza zmodernizowany czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra i mocy 192 KM oraz momencie obrotowym 243 Nm w zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Do tego silnika dopasowana jest skrzynia CVT. Odmiany Sport i Sport Touring, są wyposażone w nowy system hybrydowy, który łączy czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów z parą silników elektrycznych. Łączna moc wynosi 206 KM, a moment obrotowy jakim dysponuje to 335 Nm.
Nowa Honda CR-V zadebiutuje latem tego roku, ale jak wcześniej wspomniano na razie tylko w USA. Kiedy możemy spodziewać się jej w Europie tego nie wiadomo.