Nowy Amarok powstał przy współpracy z Fordem, co oznacza, że dzieli on wiele podzespołów z Rangerem. Ciężko jednak byłoby ze sobą te auta pomylić, gdyż na pierwszy rzut oka, ciężko zauważyć podobieństwa. Zarówno przody jak i tyły tych pojazdów znacznie się od siebie różnią.
Więcej o premierach motoryzacyjnych przeczytasz na stronie Gazeta.pl
Nowy Volkswagen Amarok mierzy 5,35 m, co oznacza, że względem poprzedniej generacji, urósł o prawie 10 cm. Jego szerokość z lusterkami wynosi 2,204 m, a wysokość 188,8 cm. Znacznie zwiększył się także rozstaw osi, który teraz wynosi 3,27 m. Nowa generacja Amaroka otrzymała inne proporcje, zapewniając tym samym więcej przestrzeni w środku, głównie w tylnym rzędzie siedzeń, a także krótsze zwisy nadwozia, a więc lepsze właściwości terenowe.
W środku znajdziemy dwa kolorowe ekrany. Pierwszy z nich to wirtualny kokpit, który w zależności od wersji wyposażenia może mieć przekątną 8 lub 12 cali. Drugi z nich to dotykowy ekran w formie tabletu, dzięki któremu obsłużymy cały system multimedialny. Nie zabraknie też kilku przydatnych fizycznych przycisków czy pokręteł. Przy ich pomocy można dostosować głośność multimediów czy ustawienia napędu na wszystkie koła.
W wersjach PanAmericana oraz Aventura standardowym elementem wyposażenia jest system nagłośnienia dostarczony przez firmę Harman Kardon, a także deska rozdzielcza wykończona skórą z kontrastowymi szwami. W drugim rzędzie siedzeń znajdziemy miejsca dla trzech osób.
Skrzynia ładunkowa oferuje sporo miejsca. Producent podaje, że w skrzyni ładunkowej pomiędzy nadkolami jest wystarczająco dużo miejsca na ustawioną w poprzek europaletę, a w wersji z pojedynczą kabiną można nawet załadować dwie ustawione w ten sposób europalety. Ładowność Amaroka wzrosła o 160 kg i wynosi teraz 1,16 tony. Skrzynię ładunkową można zabezpieczyć elektrycznie sterowaną roletą, którą można otwierać i zamykać zdalnie, przy pomocy pilota.
Podstawową jednostką napędową Amaroka ma być 2-litrowy silnik TDI o mocy 150 KM. Kolejna odmiana ma generować moc 170 KM, a jako trzeci poziom ma być dostępny 2-litrowy silnik z doładowaniem bi-turbo, oferujący zależnie od rynku 204 lub 209 KM. Topowa jednostka napedowa to 3-litrowy TDI zapewniający 241 lub 250 KM. Nie zabrakło także silnika benzynowego. W Amaroku będziemy mogli znaleźć 2,3-litrowy silnik o mocy 302 KM. To dobrze znana jednostka montowana w takich autach jak Ford Focus czy Ford Mustang.
Mocniejsze odmiany Amaroka (powyżej 200 KM) będę wyposażone w nową 10-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła 4MOTION. Ponadto, dla różnych silników, dostępne będą 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne.