Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Droga szybkiego ruchu S1 Mysłowice – Bielsko-Biała miała wiele problemów po drodze, aby przejść do jej realizacji. Teraz jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pochwaliła się, że podpisano umowę z wykonawcą na ostatni odcinek tej trasy – Mysłowice – Bieruń.
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. Wartość umowy to 489,2 mln zł. Budową tego odcinka zajmie się firma Budimex, z którą GDDKiA podpisało umowę.
W sumie 40-kilometrowy odcinek S1 został podzielony na cztery fragmenty. Poza wspomnianym Mysłowice – Bieruń są jeszcze: Bieruń – Oświęcim (umowa podpisana 30 listopada 2021 r.), Oświęcim – Dankowice (umowa podpisana 14 maja 2020 r.), Dankowice – Bielsko-Biała (umowa podpisana 3 sierpnia 2020 r.). Pozostałe trzy fragmenty miały podpisane umowy już wcześniej i tam trwają w tym momencie prace (w tym przygotowawcze).
Z uwagi na przedłużające się procedowanie uzyskania decyzji ZRID dla dwóch odcinków S1 od Oświęcimia do Bielska-Białej, wykonawcy złożyli już roszczenia terminowe. To, czy czasy realizacji inwestycji zostaną wydłużone, będzie wiadomo dopiero po uzyskaniu decyzji ZRID i rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawców.
Fragmentem Mysłowice – Bieruń kierowcy pojadą w czwartym kwartale 2025 r.