Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na wykonanie pozostałych prac związanych z realizacją autostrady A1 na brakującym odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia.
Więcej informacji na temat inwestycji drogowych w Polsce znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Newralgiczny, 20-kilometrowy fragment drogi miał być prowadzony przez konsorcjum firm Salini oraz Todini, ale z przyczyn leżących po stronie wykonawcy GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.
Dokończenie umowy i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie leży w rękach firmy Strabag, która ma zaledwie 9 miesięcy na zakończenie projektu, nie licząc okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że cały projekt powinien być zamknięty do czerwca 2023 roku.
W ramach tej umowy zostaną dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ
- poinformowała GDDKiA w komunikacie prasowym. W ramach umowy wykonawca musi przeprowadzić następujące prace: