Autostradowa Obwodnica Częstochowy na ostatniej prostej. Jest termin zakończenia prac

Już niewiele prac pozostało, żeby zakończyć realizację odcinka autostrady A1 na odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia. GDDKiA właśnie podpisała kontrakt o wartości 87 mln zł na realizację odcinka. Zwycięzca ma niewiele czasu na wykonanie wszystkich prac.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na wykonanie pozostałych prac związanych z realizacją autostrady A1 na brakującym odcinku Częstochowa Północ - Częstochowa Blachownia.

Więcej informacji na temat inwestycji drogowych w Polsce znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Newralgiczny, 20-kilometrowy fragment drogi miał być prowadzony przez konsorcjum firm Salini oraz Todini, ale z przyczyn leżących po stronie wykonawcy GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację.

Zobacz wideo

Dokończenie umowy i uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie leży w rękach firmy Strabag, która ma zaledwie 9 miesięcy na zakończenie projektu, nie licząc okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że cały projekt powinien być zamknięty do czerwca 2023 roku. 

W ramach tej umowy zostaną dobudowane trzecie pasy ruchu o długości prawie 1,8 km. Zlokalizowane będą po wewnętrznej stronie istniejących jezdni. Początek swój będą miały około 700 m przed wiaduktem autostradowym (WA352) nad linią kolejową, a koniec w rejonie węzła Częstochowa Północ

- poinformowała GDDKiA w komunikacie prasowym. W ramach umowy wykonawca musi przeprowadzić następujące prace: 

  • roboty wykończeniowe na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ,
  • wykonanie dróg serwisowych i technologicznych, w tym zaprojektowanie i wykonanie drogi dojazdowej dla połączenia ul. Prostej w Mykanowie z ul. Połaniecką w Częstochowie,
  • zakończenie robót melioracyjnych,
  • wykończeniowe prace drogowe, mostowe, branżowe oraz przygotowane zielenią=,
  • przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 46 z drogą powiatową i gminną w Blachowni w rejonie przejazdu kolejowego (budowa i przebudowa pasów włączeń i wyłączeń oraz sygnalizacji świetlnej na drodze krajowej),
  • wprowadzenie docelowej organizacji ruchu,
  • uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych.

Plany OAWAutostrada A1 połączy się z OAW. GDDKiA ma najkorzystniejszą ofertę na S10 i S50

Więcej o: