Puławska-bis będzie gotowa w tym roku? Trasa S7 jest na ostatnim etapie realizacji

Mamy dobrą wiadomość dla kierowców poruszających się trasą S7. Już za kilka miesięcy południowy wjazd do Warszawy zostanie oddany do użytku. GDDKiA poinformowała, że odcinek pomiędzy lotniskiem a Lesznowolą jest już prawie gotowy, trasa do Tarczyna będzie przejezdna jeszcze w tym roku.

Trasa S7 przebiegająca pomiędzy węzłem przy lotnisku Chopina a Lesznowolą jest często określana mianem "Puławską-bis". Nowy odcinek pozwoli kierowcom ominąć zakorkowany wlot do stolicy od południowej strony.

Więcej informacji na temat inwestycji drogowych znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Ursynowski odcinek trasy S7 zgodnie z pierwotnymi założeniami miał być gotowy w 2021 roku, ale firma wybrana 8 lat temu w przetargu nie wywiązała się z umowy i zerwano z nią kontrakt. W lutym 2020 roku podpisano nową umowę z firmą Polaqua i przy okazji zwiększono budżet na realizację tej inwestycji - z 220 do 460 mln złotych. Różnicę dopłaciło Ministerstwo Infrastruktury.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała właśnie, że budowa przebiega zgodnie z planem, a odcinek Lotnisko-Lesznowola jest już gotowy w 90 procentach. Puławska-bis ma być oddana do użytku w październiku tego roku wraz ze zjazdami z węzła Zamienie w ulicę Karczunkowską.

Zobacz wideo

Drogowcy zapowiadają, że drugi odcinek trasy S7 w kierunku południowym – od Lesznowoli do Tarczyna ma być również przejezdny w październiku 2022 roku. Ruch w obie strony będzie się odbywać główną jezdnią. Wykonawca opóźnionego odcinka drogi ekspresowej ma czas na ukończenie prac do pierwszego kwartału 2024 roku. Kierowcy będą mogli skorzystać z 29 kilometrów nowej drogi łączącej Grójec z Warszawą, ale na pełną przepustowość trasy trzeba będzie jeszcze poczekać.

Włączenie ursynowskiego odcinka trasy S7 wywoła kilka zmian na ulicy Puławskiej. Zgodnie z zapowiedziami ulica zostanie zmodernizowana i pojawią się tam buspasy. We wcześniejszych koncepcjach była brana pod uwagę nawet linia tramwajowa, ale na razie nie ma żadnych konkretów na ten temat po stronie spółki Tramwaje Warszawskie.

Więcej o: