Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Wspomniane odcinki to Solec – Toruń Zachód oraz Bydgoszcz Południe – Emilianowo. Pierwszy z nich zrealizuje konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner), drugi natomiast Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie węzeł Bydgoszcz Południe. Powstanie także nowy węzeł Emilianowo, który usprawni dojazd do terenów przemysłowych i planowanego Terminalu Intermodalnego w Emilianowie, oraz dwa nowe MOP-y. Droga ma mieć długość blisko 9 km.
Drugim elementem zadania jest rozbudowa drogi krajowej nr 25 w okolicy m. Brzoza. Droga zostanie poprowadzona nowym śladem. Ruch tranzytowy zostanie przeniesiony z obecnie mocno obciążonego odcinka DK25 na nową, ponad 5-kilometrową jezdnię z dwoma węzłami - Zielona i Brzoza.
Realizacja inwestycji, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zakończy się w ciągu 45 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych). W przypadku części zadania dotyczącego DK25 czas ten wynosi 41 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).
Ten odcinek ma 21,2 km. W trakcie budowy powstanie m.in. nowy węzeł Solec oraz dwa MOP-y. Zbudowane zostanie również przejście dla zwierząt dużych, obejmujące zarówno nową drogę, jak i sąsiadującą linię kolejową. W sumie w ramach inwestycji powstanie 12 obiektów inżynierskich.
Planowany termin ukończenia inwestycji wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie to 41 miesięcy od podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych).
S10 docelowo ma połączyć Szczecin z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej.