Toyota GR Supra przechodzi lifting. W końcu w ofercie z manualną skrzynią biegów

Toyota w ostatnich latach coraz bardziej zaskakuje. Japońska marka wsłuchuje się w sugestie klientów i nie dość, że wprowadza do gamy jeden samochód sportowy za drugim, to jeszcze dokłada manualną skrzynię biegów w modelu GR Supra.

Toyota GR Supra to pierwszy globalny samochód, który został opracowany przez sportową dywizję japońskiej marki – Toyota Gazoo Racing, nazywaną w skrócie GR. Auto miało premierę w 2019 roku i powstało na wspólnej platformie z BMW Z4, co było powodem wielu dyskusji i kontrowersji. Niemcy dostarczyli płytę podłogową, silniki, układ przeniesienia napędu z automatyczną skrzynią biegów oraz wszystkie rozwiązania w kabinie.

Więcej informacji o nowościach motoryzacyjnych znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Auto jest dostępne w ofercie z dwoma silnikami. Podstawowa jednostka, która trafiła do oferty rok po premierze, to 2-litrowy silnik o mocy 258 KM. Natomiast mocniejszy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów oferuje 340 KM maksymalnej mocy. W obu przypadkach producent zastosował automatyczną skrzynię biegów jako standard.

Mechaniczna skrzynia iMT w GR Supra

Z biegiem czasu klienci zaczynali się upominać o przekładnię mechaniczną. Toyota w końcu ugięła się i wprowadziła to rozwiązanie do modelu Supra GR. W ten sposób wszystkie modele ze sportowej linii GR są dostępne w Europie z manualną skrzynią biegów. W przypadku GR Yaris jest to standard, a w modelach GR Supra i GR86 występuje jako opcja.

Zobacz wideo

Nowa skrzynia oraz sprzęgło zostały zaprojektowane z myślą o charakterystyce 3-litrowego silnika dostępnego w Suprze. To oznacza, że dwulitrowa wersja będzie nadal oferowana wyłącznie z automatem. Przekładnia otrzymała nową obudowę, zmieniono też wał napędowy i zestaw kół zębatych w skrzyni biegów. Usunięto też niepotrzebne elementy, co pozwoliło zmniejszyć jej masę. Sprzęgło ma teraz większą średnicę, a sprężyna membranowa została wzmocniona.

Manualna skrzynia iMT jest wspomagana przez inteligentny system sterowania z nowym oprogramowaniem. Priorytetem są sportowe osiągi, a komputer steruje podczas zmiany biegów dopasowaniem momentu obrotowego. Podczas redukcji biegów oprogramowanie dba o to, żeby osiągnąć jak najlepsze parametry do jazdy. Oprogramowanie wspomagające skrzynię oferuje domyślne ustawienia i tryb Sport.

Zmiany w układzie hamulcowym i zawieszeniu

Przy okazji japońscy inżynierowie poprawili układ hamulcowy i zawieszenie. Zmiany obejmują sztywniejszą, wulkanizowaną gumę w przednich i tylnych tulejach stabilizatora oraz zmienione amortyzatory. Inżynierowie dostroili elementy mechaniczne elektrycznego wspomagania kierownicy. Dopracowano również system kontroli trakcji, który będzie lepiej reagować w sytuacjach z gorszą przyczepnością.

Odświeżona wersja GR Supry obejmie podstawową wersję Dynamic z silnikiem 2.0 i automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach, dostępną z pakietem Sport, a także wersję Executive z silnikiem 3.0, połączonym z 8-biegową automatyczną skrzynią lub 6-biegową skrzynią manualną.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.