Koszalin - Słupsk z wykonawcą. Trasę S6 na tym odcinku wybuduje Polaqua

GDDKiA wybrało wykonawcę w dwóch przetargach na budowę trasy S6 pomiędzy Koszalinem a Słupskiem. Obydwa przetargi wygrała firma Polaqua.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Trasa S6 pomiędzy Koszalinem a Słupskiem została podzielona na dwa przetargi: Koszalin – Sławno (dł. 23,1 km) i Sławno – Słupsk (dł. 22,9 km). Obydwa przetargi wygrała firma Polaqua.

Zobacz wideo Interaktywny test nowego Volkswagena Taigo

Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołania od decyzji GDDKiA dotyczące odcinka Koszalin – Sławno. Na drugi fragment wpłynęło jedno odwołanie. Sprawę rozstrzygnie Krajowa Izba Odwoławcza. Dokumentacja postępowań trafi następnie do standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu czynności kontrolnych będą mogły zostać podpisane umowy.

Wykonawca, który ostatecznie wygra przetarg będzie musiał przygotować projekty wykonawcze, wykonać roboty budowlane i uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Na przygotowanie projektu przeznaczono 10 miesięcy, a na prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresu zimowego.

Drogi w PolsceWielkie plany GDDKiA na rok 2022. Mamy pełną listę budowanych dróg

Odcinek Koszalin – Sławno rozpoczyna się tuż za nowo budowaną obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed miejscowością Sławno. W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice), Obwodu Utrzymania Drogi oraz MOP-y (Karwice Północ i Południe). Zadanie obejmuje także przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Od Sławna do Słupska omijać się będzie Sławno częściowo od strony południowej i będzie biec do Słupska, znajdującego się już w województwie pomorskim. Oprócz trasy głównej powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską", budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów. 

Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2025 roku. 

Więcej o: