Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Duży popyt na elektrycznego E-Transita spowodował, że zakład Ford Otosan przechodzi do pełnej produkcji seryjnej. Zanim jeszcze pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej zostało zamówionych w Europie 5000 sztuk.
Ford E-Transit to elektryczna odmiana jednego z bestsellerów marki. Jest on zarazem inauguracją rynkową działalność Forda Pro w Europie. Jest to nowa firma, która oferuje swoim klientom kompleksowy zestaw rozwiązań w zakresie oprogramowania, ładowania, serwisowania i finansowania.
Nowa oferta Forda pomoże podnieść produktywność i czas dyspozycyjności flot, obniżyć koszty oraz zapewnić dostęp do wszystkich danych, jakich potrzebują operatorzy na jednej platformie, stworzonej z myślą o epoce napędów elektrycznych i cyfrowych technologii.
Ford dąży do elektryfikacji swoich samochodów w Europie. W tym celu podpisano protokół w sprawie nowej, nastawionej na rynkowy sukces spółki joint venture z siedzibą w Turcji pomiędzy Fordem a spółką SK On Co., Ltd. i Koç Holding.
Po podpisaniu ostatecznej umowy trzej partnerzy planują stworzyć jeden z największych zakładów produkujących baterie do pojazdów elektrycznych w szeroko pojętym regionie Europy. Produkcja ma się rozpocząć już w połowie dekady, a jej wydajność jest szacowana wstępnie na 30-45 gigawatogodzin produkowanych rocznie ogniw.
Ford chce osiągnąć bezemisyjność do 2035 r.