Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Przerwa zimowa u Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa od połowy grudnia do połowy marca. W tym okresie wykonawcy mogą zawiesić swoje prace albo wykonywać inne prace, aby nadgonić plan, tam, gdzie mają opóźnienia. GDDKiA zdecydowało się pochwalić tym, co udało się zrobić przez ten okres.
GDDKiA w przerwie zimowej zrobiło następujące rzeczy:
Z ważniejszych inwestycji GDDKiA warto odnotować, że oddano 20 grudnia tunel pod Ursynowem w ciągu południowej obwodnicy Warszawy. Na trasie S3 między Bolkowem a Kamienną Górą (woj. dolnośląskie) również powstają tunele. Drążone są też dwa, dwunawowe tunele w ciągu S1 Przybędza - Milówka, a na S52 Północna Obwodnica Krakowa wybrano grunt spod stropu dwóch tuneli i rozpoczęto budowę płyty dennej. Trwa drążenie wyjść ewakuacyjnych w tunelu pod Świną, a w nawach tunelu na S7 na Zakopiance montowane jest ich wyposażenie.
Natomiast pod koniec stycznia przedstawiono wyniki Studium korytarzowego dla odcinka S7 od Krakowa do Myślenic.
GDDKiA spotkało się również z szefami największych firm wykonawczych i tych świadczących usługi nadzoru inwestorskiego, organizacjami branżowymi oraz instytucjami finansowymi.
Co się tyczy planów na ten rok, to na?etapie realizacji znajduje się 98 zadań o łącznej długości 1304,5 km oraz 14 obwodnic o łącznej długości 109,7 km.
W zakresie zadań na istniejącej sieci w 2022 r. GDDKiA planuje ogłosić przetargi na realizację 76 zadań w zakresie przebudowy bądź rozbudowy dróg krajowych o łącznej długości ok. 440 km. W tym roku planowane jest także ukończenie remontów o łącznej długości ok. 323 km dróg krajowych.