Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Ford Mustang to dosyć popularny samochód. Jakiś czas temu zadebiutował elektryczny SUV na jego bazie, ale to nie znaczy, że producent zaniechał rozwijać zwykłego Mustanga. W ten sposób Europa otrzymuje Mustanga California Special.
California Special oferowany jest wyłącznie w wersji kabrio. Auto wyposażono w specjalny zestaw stylistyczny z unikalnymi oznaczeniami i detalami, 19-calowymi obręczami kół i specjalnymi jaskrawymi naklejkami „colour shift" oraz wyrazistym stylem.
Z przodu grill ma strukturę plastra miodu. Jest wykończony w kolorze hebanowej czerni, a także emblematem GT/CS w kolorze Race Red oraz dolnymi listwami bocznymi w kolorach czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przedniego do tylnego błotnika i mają napis „California Special", który jest prawie niewidoczny przy słabym oświetleniu, a staje się znacznie wyraźniejszy w mocnym świetle słonecznym.
Z tyłu, nad czterema końcówkami wydechu znajduje się atrapa korka wlewu paliwa California Special.
W ofercie znajdzie się dziewięć kolorów nadwozia, w tym charakterystyczny niebieski Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange.
Wewnątrz w standardzie znalazły się podgrzewane i wentylowane siedzenia. Skórzane siedzenia i wstawki w boczkach drzwi są częściowo wykończone szarym zamszem Miko. Wszystko podkreśla czerwony szew. Na siedzeniach i dywanikach umieszczono wytłoczone logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex i ozdobiona charakterystyczną plakietką Mustang California Special.
Pod maską natomiast umieszczono pięciolitrowy silnik V8 Forda o mocy 450 KM i 529 Nm momentu obrotowego. Mustang California Special z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, wyposażoną w system dopasowywania obrotów, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. 10-biegowa przekładnia automatyczna Forda zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy.
Ford Mustang California Special powiększa europejską rodzinę Mustangów, która obejmuje Mustanga GT fastback i kabriolet, przystosowanego do jazdy po torach wyścigowych Mustanga Mach 1 oraz w pełni elektryczne Mustangi Mach-E i Mach-E GT.