Najpotężniejszy Bronco dopuszczony do ruchu ulicznego. Ma ponad 400 koni

Ford chwali się nowym Bronco Raptorem. Ma być to najpotężniejsze Bronco dopuszczone do ruchu, które inspirowane jest pojazdami biorącymi udział w jednodniowych wyścigach terenowych Ultra-4 Racing.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Nowy Bronco Raptor jest o 25 cm szerszy niż podstawowy czterodrzwiowy model, do tego z mnóstwem wizualnych wskazówek, które przypominają widzom, że to nie jest zwykły Bronco. Mierzy 4851 mm długości, 198 cm wysokości i 2177 mm szerokości, przy masie własnej wynoszącej 2600 kg.

Zobacz wideo W Mustangu Mach-E, duch Mustanga nie zginął. Sprawdzamy forda nowej ery

Bronco Raptor wyróżnia się dodatkami na nadwoziu, które automatycznie wyróżniają go z całej gamy Bronco. Ponieważ jest to odmiana Raptor, to nie tylko wizualnie został podrasowany.

Ford Bronco Raptor – jazda w terenie i silnik

Pojazd napędzany się 3,0-litrowym silnikiem V6 EcoBoost z żeliwnym blokiem. W przeciwieństwie do bloków aluminiowych, żeliwne są zazwyczaj trwalsze. Ford twierdzi, że jego celem jest ponad 405 KM, chociaż oficjalne dane dotyczące mocy i momentu obrotowego nie zostały jeszcze ujawnione. V6 Raptora jest wspomagany przez systemy chłodzenia międzystopniowego i wlotu powietrza zaprojektowane tak, aby wytrzymać wyższe temperatury otoczenia np. na pustyni.

Moc przekazywana jest przez 10-biegową skrzynię, podobną do tej, którą można znaleźć w F-150 Raptor i Ranger Raptor. Napęd na cztery koła będzie wyposażony w siedem różnych trybów jazdy „G.O.A.T" do eksploracji w terenie. W zestawie znajduje się nowy tryb Baja. Będzie można również wybrać tryb głośności wydechu.

Ponieważ mówimy o Raptorze, to zmiany zostały wprowadzone również w podwoziu. Zwinność została poprawiona dzięki nowym amortyzatorom, które są wspomagane przez nowe wahacze Ford Performance. W zestawie znajdują się również wewnętrzne i zewnętrzne końcówki drążków kierowniczych o większej średnicy.

W tej odmianie Bronco zastosowano również osłony podwozia, które chronią od przedniego zderzaka do tyłu silnika, skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej. Podwozie jest wzmocnione na poprzeczce słupka B i słupka C, co zapewnia 50-procentowy wzrost całkowitej sztywności skrętnej nadwozia.

To co jeszcze wyróżnia Bronco Raptora od zwykłego Bronco jest ulepszony system 4×4 ze sprzęgłem o większej wydajności, który jest w stanie sprostać wymaganiom wyczynowych imprez pustynnych.

Poprawiono również zdolność holowania SUV-a, ponieważ nowy tryb holowania umożliwia Bronco ciągnięcie 2041 kg, czyli o 454 kg więcej niż standardowy samochód.

Tomasz Korniejew, redaktor naczelny Moto.plLicytacja WOŚP: dzień z Astonem Martinem na planie "Studia Biznes"

Ford Bronco Raptor – stylistyka

Pod względem stylistycznym Bronco Raptor wyróżnia się stalowym przednim zderzakiem z zintegrowanymi hakami. Poszerzono błotniki, a przednie posiadają otwory wentylacyjne, które wspomagają chłodzenie silnika. Na masce również pojawiły się dodatkowe otwory chłodzące oraz wybrzuszenie, dzięki czemu auto wygląda groźniej.

Auto porusza się na 37-calowych oponach terenowych firmy BF Goodrich. Można je wyposażyć w dwa wzory felg o średnicy 17 cali.

Przedni zderzak jest wyposażony w zdejmowane i zintegrowane sztywne światła przeciwmgielne LED, które są połączone ze sztywnymi lampami terenowymi.

Aby jeszcze bardziej wyróżnić ten model, Ford wyposażył swój pojazd w różnego typu grafiki z napisem Raptor oraz dziesięcioma kolorami nadwozia, w tym Ford-Performance Code Orange.

Code Orange można również znaleźć we wnętrzu. Standardowe pomarańczowe plamy występują w całej kabinie, w którym znajdują się standardowe winylowe siedzenia. Fotele Black Onyx „Neo Suede" są opcjonalne, podobnie jak grubsza sportowa kierownica i wykładzina podłogowa. Dostępna jest również opcja przednich foteli zaprojektowanych przez Ford Performance, które mają lepsze podparcia boczne.

Auto standardowo wyposażone jest w 12-calowy ekran dotykowy oraz system kamer 360 stopni. Można wybrać również pakiet Lux, który obejmuje 10-głośnikowy system dźwiękowy B&O i adaptacyjny tempomat.

Cena Bronco Raptora zaczyna się od 68.500 dolarów. Klienci będą mogli zamawiać auto od marca tego roku.

Więcej o: