Nowe kampery na bazie Forda. Ford i Erwin Hymer Group uzgadniają strategiczne partnerstwo

Ford i Erwin Hymer Group (EHG) uzgodnili, że pierwsza z firm dostarczy Transity jako bazy do samochodów rekreacyjnych i kamperów. Zarazem wspólnie opracują przyszłe produkty w tym zakresie.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ford będzie współpracował z EHG przy opracowywaniu pojazdów rekreacyjnych marek, które należą do Grupy Erwin Hymer. Umowa umożliwi obydwu firmom dalsze czerpanie korzyści z rynku pojazdów rekreacyjnych, który znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich ośmiu lat, co tworzy nowe możliwości dla Forda. Z kolei EHG poszerza w ten sposób bazę dostawców pojazdów i poprawia swoje zdolności produkcyjne, które zostały ograniczone przez kryzys półprzewodników.

Zobacz wideo Ford S-Max - na rynku obecny jest od lat, teraz prezentuje się w nowej, hybrydowej odsłonie

Ford będzie dostarczał Transity w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy. Ma również dostarczać Transita Custom kombi, przeznaczonego do przeróbki przez marki EHG na kampery typu van, kampery półzintegrowane i kampery z wnęką. 

Ford będzie produkować pojazdy dla EHG w zakładzie w Kocaeli w Turcji, które będą dostarczane od 2022 do 2024 roku.

Kamper Anderson Mobile Estates 'The Heat' Willa SmithaNajbardziej luksusowy kamper na świecie ma dwa piętra i kosztuje 2,5 mln dolarów

Ogłoszenie strategicznego partnerstwa nie jest pierwszą umową biznesową między Fordem a EHG. Na początku lat 80. Ford Transit był podstawą pojazdu o nazwie Hymercar – pierwszego kampera marki Hymer. W 2004 r. Ford i Hymer zgodzili się na wykorzystanie samochodów marki Ford w kamperach półzintegrowanych, w pełni zintegrowanych oraz wnękowych.

Więcej o: