Święty mikołaj w tym roku zgubił wszystkie prezenty. To dlatego, że jeździ Lancią Stratos HF [WIDEO]

Brytyjski dealer ekskluzywnych samochodów Girardo & Co. dołączył do świątecznego korowodu. Pożyczył mikołajowi Lancię Stratos HF i... to był błąd. W tym roku nie będzie prezentów pod choinką.

Boże Narodzenie to również czas mniej lub bardziej udanych produkcji filmowych ze świętym mikołajem w roli głównej. W gwiazdkowym serialu wzięła też firma Girardo & Co. z Oxfordshire, zajmująca się sprzedażą wyjątkowych aut.

Lubisz klasyczną motoryzację? Szukaj tekstów na jej temat na gazeta.pl

Jej przedstawiciele wyciągnęli z garażu jedną z rajdowych ikon, Lancię Stratos. Wymyślili naprędce scenariusz, którego fragmenty budzą nasze wątpliwości, ale mimo to oglądamy wideo z przyjemnością. Każdy powód jest dobry, by ponownie zobaczyć w akcji Lancię Stratos HF.

Święty mikołaj ratuje gościa spóźnionego na Wigilię, bo jego pełny prezentów stary Mercedes zepsuł się po drodze. To od razu wzbudziło naszą czujność: przecież Mercedes klasy S z serii W116 się nie psuje. Poza tym kierowca ma na ręku zegarek, który jest wart 10-krotnie więcej od auta. Coś tu ewidentnie nie gra.

BMW M4 CompetitionBMW M szykuje prezent na urodziny. Swoje własne. Nadciąga M4 z manualem

To dlatego, że jest nim właściciel firmy Max Girardo. Przy świątecznym stole czekała na niego cała ekipa z firmy (pewnie nie mieli innego wyboru). Nie wiadomo jedynie, który kierowca wcielił się w rolę świętego mikołaja, ale zrobił to bardzo dobrze.

Lancia Stratos HF to prawdziwa rajdowa legenda wyprodukowana w mniej niż 500 egzemplarzach. Za kierownicą Stratosa grupy 4 szwedzki kierowca Bjorn Waaldegard zdobył trzy tytuły rajdowego mistrza świata w latach 1974-1976.

 

Lancia Stratos HF to najpiękniejszy samochód rajdowy świata

Stratos ma ciekawą klatkową konstrukcję z integralną klatką i panelami poszycia z włókna szklanego. Umieszczony poprzecznie i centralnie wolnossący silnik V6 napędza koła tylnej osi. Ma pojemność 2,4 l, a jego moc wahała się od 190 KM w wersji drogowej Stradale do 320 KM w ostatnim rajdowym wydaniu.

Jednostka napędowa pochodzi z Ferrari Dino 246 GT, dzięki czemu wygląda i brzmi wyjątkowo. Zapewniała ważącemu mniej niż 900 kg rajdowemu Stratosowi znakomite osiągi, tylko trzeba było nad nimi umieć panować.

John Hennessey i najszybsza choinka świataJak szybko da się pojechać z choinką na dachu? Prawie 300 km/h, ale nie róbcie tego na drogach [WIDEO]

Wyjątkową sylwetkę Lancii Stratos zaprojektował włoski mistrz Marcello Gandini ze studia Bertone, któremu zawdzięczamy również piękne Lamborghini Miura. Pomiędzy oboma autami widać pokrewieństwo, oba też z każdym upływającym rokiem wyglądają coraz lepiej.

Wartość rajdowej Lancii w dobrym stanie przekracza pół miliona euro, mimo to tajemniczy kierowca-mikołaj jej nie oszczędzał. To chyba najlepszy sposób uszanowania takiego modelu. Dzięki temu rajdowa staruszka mogła przypomnieć sobie dawną chwałę.

Film Girardo & Co. to bodaj najlepsza tegoroczna świąteczna produkcja motoryzacyjna. Idealnie zrealizowana (szczególne brawa należą się operatorowi drona) i pełna różnych smaczków. Obejrzyjcie cały film, żeby wszystkie odkryć, ale przede wszystkim po to, aby posłuchać ryku Stratosa.

 
Więcej o: