Przebadano 3,38 mln aut. Raport ADAC 2021
Raport ADAC powstał w oparciu o 3,38 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2020 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów. Przy większości modeli podajemy w nawiasie rozpiętość liczby usterek we wskazanych, najgorszych latach. Taką metodologię przyjęto w raporcie ADAC. Jeżeli interesuje was szczegółowy podział na roczniki, to odsyłamy na stronę ADAC. Pełny raport znajdziecie w tym miejscu. Tam możecie kliknąć w dany model i dowiedzieć się o nim wszystkiego. Przy najbardziej niezawodnych autach z badanych roczników (w tym przypadku 2011-2018) w rankingu ADAC ogranicza się do wypisania nazwy modelu.
Szukasz używanego samochodu? Na stronie głównej gazety.pl codziennie znajdziesz przydatne porady, jak radzić sobie na rynku wtórnym
Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie jest to ranking idealny. Bazuje tylko na interwencjach pomocy drogowej. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej?
Zobacz wideo
Przewrócony tir zablokował autostradę. Pomógł dopiero specjalistyczny ciężki sprzęt
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej awaryjne:
- smart forfour
- smart fortwo
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018
- Audi A1
- Citroen C3
- Fiat Punto
- Honda Jazz
- Mazda CX-3
- Mini
- Mitsubishi Space Star
- Peugeot 2008
- Renault Captur
- Skoda Fabia
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej awaryjne
Toyota bZ4X oficjalnie. Pierwsza taka w historii. I od razu z dobrymi liczbami
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018:
- Audi A3
- Audi Q3
- BMW serii 1
- BMW serii 2
- Hyundai Tucson
- Mazda CX-5
- Mercedes Klasy A
- Mercedes CLA
- Mercedes GLA
- Mitsubishi ASX
- Seat Leon
- Skoda Rapid
- Volkswagen Beetle
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej awaryjne:
- Kia Ceed
- Kia Sportage
- Nissan Qashqai
- Opel Astra
- Renault Kangoo
- Renault Scenic
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018:
- Audi A4
- Audi A5
- Audi Q5
- BMW serii 3
- BMW serii 4
- BMW X3
- Mercedes Klasy C
- Mercedes GLC
- Mercedes GLK
- Volvo XC60
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej awaryjne:
- Ford S-Max
- Opel Insignia
- Seat Alhambra
- Volkswagen Sharan
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne, roczniki 2011-2018:
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne
Przejechałem pół Polski. 90 proc. kierowców, którzy mnie wyprzedzali, powinno dostać 500 zł mandatu
Raport ADAC 2021 - co psuje się najczęściej?
Najczęstszą przyczyną wzywania pomocy był niesprawny akumulator. To aż 46,3 proc. wszystkich przypadków. Osoby, które śledzą raporty ADAC z pewnością nie będą zdziwione, ponieważ dokładnie tak samo było w zeszłych latach. Widać jednak spory wpływ pandemii, kiedy wiele samochodów podczas lockdownu stało. W raporcie 2020 problemy z akumulatorem odnotowano w 41,8 proc. Widać więc duży wzrost. Co jeszcze się psuło?
- Niesprawność akumulatora - 46,3 proc.
- Usterka silnika lub sterowania silnikiem - 15,9 proc.
- Alternator, rozrusznik, instalacja elektryczna - 10 proc.
- Ogumienie i koła - 7,1 proc.
- Układ paliwowy - 3,2 proc.
- Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - 2,1 proc.
- Układ oczyszczania spalin i wydech - 1,2 proc.
- Pozostałe (w tym m.in. układ przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczym nadwozie): 14,2 proc.
Akcja badań pojazdów Fot. Materiały prasowe organizatora