Wyniki, które wielu zaskoczą. Najbardziej i najmniej awaryjne auta zdaniem ADAC
Wyniki, które wielu zaskoczą. Najbardziej i najmniej awaryjne auta zdaniem ADAC
REKLAMA
LF
Szukasz używanego samochodu? Sprawdziliśmy, jakie samochody jako najbardziej awaryjne wskazał niemiecki automobilklub ADAC. Badano auta zarejestrowane od 2011 do 2018 r. Samochody podzielono na kilka klas.
2
Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
Otwórz galerięNa Gazeta.pl
REKLAMA
REKLAMA
Przebadano 3,38 mln aut. Raport ADAC 2021
Raport ADAC powstał w oparciu o 3,38 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2020 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych. Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 109 samochodów. Przy większości modeli podajemy w nawiasie rozpiętość liczby usterek we wskazanych, najgorszych latach. Taką metodologię przyjęto w raporcie ADAC. Jeżeli interesuje was szczegółowy podział na roczniki, to odsyłamy na stronę ADAC. Pełny raport znajdziecie w tym miejscu. Tam możecie kliknąć w dany model i dowiedzieć się o nim wszystkiego. Przy najbardziej niezawodnych autach z badanych roczników (w tym przypadku 2011-2018) w rankingu ADAC ogranicza się do wypisania nazwy modelu.
Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie jest to ranking idealny. Bazuje tylko na interwencjach pomocy drogowej. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej?
Zobacz wideo Przewrócony tir zablokował autostradę. Pomógł dopiero specjalistyczny ciężki sprzęt
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018
Toyota Aygo
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej awaryjne:
smart forfour
smart fortwo
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018
Audi A1
Citroen C3
Fiat Punto
Honda Jazz
Mazda CX-3
Mini
Mitsubishi Space Star
Peugeot 2008
Renault Captur
Skoda Fabia
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej awaryjne
Hyundai i20
Opel Meriva
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018:
Audi A3
Audi Q3
BMW serii 1
BMW serii 2
Hyundai Tucson
Mazda CX-5
Mercedes Klasy A
Mercedes CLA
Mercedes GLA
Mitsubishi ASX
Seat Leon
Skoda Rapid
Volkswagen Beetle
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej awaryjne:
Kia Ceed
Kia Sportage
Nissan Qashqai
Opel Astra
Renault Kangoo
Renault Scenic
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej niezawodne, roczniki 2011-2018:
Audi A4
Audi A5
Audi Q5
BMW serii 3
BMW serii 4
BMW X3
Mercedes Klasy C
Mercedes GLC
Mercedes GLK
Volvo XC60
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej awaryjne:
Ford S-Max
Opel Insignia
Seat Alhambra
Volkswagen Sharan
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne, roczniki 2011-2018:
Audi A6
BMW serii 5
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne
Mercedes Klasy E
Raport ADAC 2021 - co psuje się najczęściej?
Najczęstszą przyczyną wzywania pomocy był niesprawny akumulator. To aż 46,3 proc. wszystkich przypadków. Osoby, które śledzą raporty ADAC z pewnością nie będą zdziwione, ponieważ dokładnie tak samo było w zeszłych latach. Widać jednak spory wpływ pandemii, kiedy wiele samochodów podczas lockdownu stało. W raporcie 2020 problemy z akumulatorem odnotowano w 41,8 proc. Widać więc duży wzrost. Co jeszcze się psuło?
Niesprawność akumulatora - 46,3 proc.
Usterka silnika lub sterowania silnikiem - 15,9 proc.
Alternator, rozrusznik, instalacja elektryczna - 10 proc.
Ogumienie i koła - 7,1 proc.
Układ paliwowy - 3,2 proc.
Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - 2,1 proc.
Układ oczyszczania spalin i wydech - 1,2 proc.
Pozostałe (w tym m.in. układ przeniesienia napędu, hamulce, układ kierowniczym nadwozie): 14,2 proc.