Zadebiutował nowy Range Rover. Jest w cenie mieszkania

Range Rover kojarzy się z luksusem. Nowa jego wersja nie ma zamiaru zrezygnować z tych skojarzeń, a nawet je podkręcić.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Patrząc na nowego Range Rovera można pomyśleć, że ktoś tu sobie żartuje. Wygląda bardziej jak aktualizacja stylistyczna niż rzeczywiście nowa generacja tego SUV-a. Jednak inżynierowie przygotowali nową platformę, nowe silniki, wersję hybrydową, a pełny elektryk już jest w przygotowaniu.

Zobacz wideo test Mustanga Mach-E

Nowy Range Rover – wygląd

Z przodu pojawiły się nowe reflektory, płytszy i prostszy grill, prostokątny dolny wlot powietrza u podstawy zderzaka. Profil jest również ledwo podrasowany, ale można zauważyć klamki drzwi schowane w karoserię i zmienione skrzela na przedniej krawędzi przednich drzwi.

Z tyłu pojazdu widać smukłe pionowe światła, które łączą się w poziomym czarnym panelem pod tylną szybą. Wygląd ten, jest bardziej zaawansowany w porównaniu do starego Range Rovera. Jednakże marka podobnie jak Porsche bardzo ostrożnie rozwija swój flagowy model.

Range Rover 2022Range Rover 2022 Range Rover

Pod względem rozmiarów, podstawowy nowy samochód urósł nieznacznie. Całkowita długość wzrosła z 5000 mm do 5052 mm, przy czym wersja LWB dodaje dodatkowe 200 mm, jak poprzednio. Rozstaw osi został rozciągnięty o 75 mm.

Range Rover nowej generacji został zbudowany na nowej platformie MLA-Flex, która daje flagowemu modelowi firmy możliwość obsługi układów napędowych ICE, PHEV i EV, chociaż nie wszystkie będą dostępne od chwili premiery.

Nowy Range Rover – silniki i napęd

Nowy Range Rover dostępny będzie wyłącznie z napędem na wszystkie koła i z automatyczną skrzynią biegów. Pod maską znalazły się następujące jednostki benzynowe:

  • 3.0 R6 – 400 KM, 0-100 km/h w 5,8 s., koszt 649.500 zł
  • 4.4 V8 – 530 KM, 0-100 km/h w 4,6 s., jest to zapożyczona jednostka z BMW X7 M50i (ale Range Rover nie chwali się tym faktem), koszt 756.200 zł

Znalazło się również miejsce dla silników diesla:

  • 3.0 R6 – 249 KM, koszt 613.600 zł
  • 3.0 R6 – 300 KM, koszt 632.000 zł
  • 3.0 R6 – 350 KM, koszt 649.500 zł

Nadal mało natomiast wiadomo na temat elektrycznej odmiany, która ma zadebiutować rok później. Więcej natomiast wiadomo na temat hybrydy plug-in. Na samej energii elektrycznej pojazd ma przejechać około 100 km. Range Rover PHEV łączy rzędową szóstkę z akumulatorem o pojemności 38,2 kWh i silnikiem elektrycznym generującym moc 105 kW. Model P440e łącznie ma posiadać 440 KM, natomiast P510e dokładnie 510 KM. W przypadku tego drugiego wariantu, auto ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Warto też nadmienić, że P510e będzie oferowany jedynie w autach z krótkim rozstawem osi.

Range Rover 2022Range Rover 2022 Range Rover

Jak wcześniej zostało wspomniane, Range Rover w standardzie posiada napęd na wszystkie koła. Standardem jest również aktywny tylny mechanizm różnicowy, który pomaga w trudnych warunkach, a także sterowanie tylnymi kołami, co może być przydatne podczas jazdy w terenie, ale którego prawdziwym celem jest zwiększenie zwrotności Range Rovera w mieście. Producent twierdzi, że dzięki skrętnym tylnym kołom, auto posiada promień zawracania wynoszący 11 m. Przy wyższych prędkościach tylne koła obracają się w tym samym kierunku, co przednie, aby zwiększyć stabilność.

Poziom brodzenia nowego Range Rovera wynosi 900 mm.

Nowy Range Rover – poziomy wyposażenia

Nowy Range Rover dostępny będzie w czterech wersjach wyposażenia. Trzy są standardowe, a jeden powstał specjalnie ze względu na premierę nowej generacji.

SE – zaczyna się od 613.600 zł, w standardzie ma między innymi oświetlenie LED, elektryczną klapę bagażnika, podgrzewane fotele, zestaw audio Meridian, ekran 13,1’’ od multimediów, ładowarkę indukcyjną, automatyczne domykanie drzwi i 3-strefową klimatyzację.

HSE – zaczyna się od 652.300 zł, tutaj znajdziemy reflektory Digital LED, boczne rolety, system oczyszczania powietrza, Head-Up czy system Park Assist.

Range Rover 2022Range Rover 2022 Range Rover

Autobiography – zaczyna się od 732.300 zł, na wyposażeniu jest m.in. pakiet stylistyczny Autobiography, laminowana szyba przednia i wzmocnione szyby boczne, fotele regulowane w 24 kierunkach, wykończenie SV Bespoke, skórzana podsufitka, audio Meridian Signature, automatyczna osłona bagażnika.

Ostatni poziom wyposażenia nazywa się First Edition i zaczyna się od 809.600 zł. Posiada on przyciemniane szyby od słupka B, lodówkę w konsoli centralnej, pakiet Entertainment z dodatkowymi ekranami 11,4’’, gniazdo 230V dla pasażerów drugiego rzędu.

Najdroższa odmiana nowego Range Rovera kosztuje 944.900 zł i jest to właśnie poziom wyposażenia First Edition, z silnikiem 4.4 V8 i wydłużonym rozstawem osi.

Jak więc widać, za nowego Range Rovera w topowej wersji będzie trzeba zapłacić jak za mieszkanie, a nawet dom.

Więcej o:
Copyright © Agora SA