Casper będzie najmniejszym SUV-em segmentu A. Będzie jednak dostępny jedynie w Korei i zadebiutuje tam pod koniec tego roku.
Większości nazwa skojarzy się z duchem, bohaterem kreskówek z dawnych lat. Hyundai jednak twierdzi, że nazwa pochodzi od sztuczki na deskorolce wymyślonej przez Bobby'ego „Caspera" Boydena w latach 70-tych.
Najbardziej charakterystycznym elementem Caspera są duże, okrągłe światła LED znajdujące się na zderzaku. Grill będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: srebrna i czarna. Ta druga odmiana zarezerwowana jest dla wersji bardziej aktywnej i posiada dwa dodatkowe wloty powietrza. Na tyle światła zintegrowane są z szybą i nawiązują stylistycznie do tych na przedzie.
Inne charakterystyczne elementy nadwozia to osłony plastikowe, relingi dachowe i duży prześwit. Do tego mamy czarne słupki A i skośne tylne szyby. Głównym konkurentem jest Suzuki Ignis. Według lokalnych mediów, Casper mierzy 3595 mm długości, 1595 szerokości i 1575 mm wysokości. Rozstaw osi ma wynieść 2400 mm.
Nowy SUV Hyundaia zbudowany jest na platformie K1, która wykorzystywana jest w takich modelach jak i10 czy Kia Picanto.
Oferta silników na rynku koreańskim będzie obejmować dwa trzycylindrowe silniki benzynowe – wolnossący 1.0 MPI oraz turbodoładowany 1.0 T-GDI. Silniki te wytwarzają 76 KM i 100 KM w Hyundaiu i10 i są zestrojone z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Możliwe, że ta sama konfiguracja zostanie zastosowana w Casper.
Ponoć produkcja ma ruszyć już 15 września. Hyundai na razie nie podał informacji czy ich nowy pojazd trafi na inne rynki.