Nowa Skoda Kodiaq kosztuje 115 tys. Ale jest też... siedmioosobowy RS

Skoda wprowadziła do sprzedaży odświeżonego Kodiaqa. Największy SUV Skody będzie kosztował od 115 150 zł, ale do oferty trafiła też usportowiona odmiana RS.

Pierwszym "SUV-opodobnym" samochodem Skody był model Yeti. Jednak to właśnie Kodiaq wprowadził czeską markę w nową erę na rynku. W 2016 r. Kodiaq przecierał szlaki dla kolejnych SUV-ów producenta - kompaktowego Karoqa i miejskiego Kamiqa. Teraz na rynek wjeżdża też elektryczny Enyaq iV. Skoda nie zapomina jednak o najstarszym modelu w rodzinie. A Kodiaqa na rynku okazał się niemałym sukcesem - jest sprzedawany w 60 krajach i wyprodukowano już 600 tysięcy egzemplarzy.

Zobacz wideo

Skoda Kodiaq - silniki

Bazowym silnikiem w ofercie Kodiaqa będzie 1.5 TSI o mocy 150 KM. Dostępna jest w standardzie z napędem na przód i manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Za dopłatą możemy wybrać siedmiobiegową automatyczną skrzynię DSG. W dwulitrowej propozycji (190 KM), napęd 4x4 i DSG będą już standardem. Również jednostka 2.0 TSI zarezerwowana jest dla usportowionej odmiany RS o mocy 245 KM.

W gamie znalazły się też silniki wysokoprężne. Generują 150 lub 200 KM, a słabszy z nich występuje z napędem na przednią oś lub na wszystkie cztery koła.

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Skoda

Skoda Kodiaq - ceny

Bazowa Skoda Kodiaq (czyli wersja Ambition z silnikiem 1.5 TSI 150 KM i manualną skrzynią biegów) kosztuje 115 150 zł. Za wersję z przekładnią DSG zapłacimy 128 700 zł. Pierwszy w cenniku Kodiaq z napędem na cztery koła to wariant silnika 2.0 TSI o mocy 190 KM. Zapłacimy za niego 161 950 zł (występuje od wersji Style). Bazowy diesel (2.0 TDI 150 KM FWD) to wydatek 142 850 zł, a za topową wersję (2.0 TDI 200 KM 4x4 DSG) - 174 050 zł. Usportowiona odmiana Kodiaq RS (2.0 TSI 245 KM 4x4 DSG) to wydatek 198 tys. zł.

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Skoda

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Skoda

Skoda Kodiaq - wyposażenie

W bazowej wersji wyposażenia Ambition w standardzie znajdziemy m.in.:

  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • reflektory Basic LED,
  • system bezkluczykowy,
  • wielofunkcyjną kierownicę,
  • tempomat,
  • czujniki deszczu i świateł,
  • podstawowy system multimedialny,
  • czujniki parkowania z tyłu,
  • 18-calowe felgi aluminiowe.

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Skoda



Odmiana Style może się pochwalić większymi felgami, trzystrefową klimatyzacją, przednimi czujnikami parkowania, matrycowymi światłami LED, cyfrowymi zegarami i adaptacyjnym tempomatem.

Nie zabrakło też znanych topowych wersji wyposażenia, czyli Sportline oraz Laurin&Klement. Sportline ma nieco inaczej stylizowane zderzaki, sportowe fotele z elektryczną regulacją i przyciemniane szyby. Wersja Laurin&Klement ma pakiet asystentów, układ rozpoznawania znaków drogowych, kamery 360 stopni, nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę i adaptacyjne zawieszenie.

Co ciekawe, każdą z wersji (nawet RS) można zamówić w siedmioosobowej konfiguracji. Dopłata do trzeciego rzędu siedzeń wynosi 4500 zł.

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Skoda

Nowa Skoda Kodiaq - wymiary

Producent nie wspomina o zmianach w rozmiarze SUV-a, ale tych nie spodziewaliśmy się przecież po liftingu. Kodiaq pozostał sporym autem o długości ok. 4,7 metra. To rasowy przedstawiciel powiększonych kompaktów, które cieszą się całkiem sporą popularnością. Wciąż są poręczne i niezbyt duże, ale kuszą dużym bagażnikiem i opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń. VAG oferuje w tej klasie jeszcze Seata Tarraco oraz Volkswagena Tiguana, a poza niemieckim koncernem można wymienić choćby Peugeota 5008. Niedawno podobnego SUV-a na rynek wypuścił nawet Mercedes - mamy na myśli oczywiście chwalony model GLB.

Skoda Kodiaq 2021Skoda Kodiaq 2021 fot. Piotr Mokwiński

Więcej o: