Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Nowa droga powstanie w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Do obowiązków wykonawcy należało będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych oraz budowa ponad 3 kilometrów obwodnicy. Droga będzie przebiegać po południowej stronie Strykowa i przez ronda włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 32.
Inwestycja realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj. Prace powinny zostać zakończone w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy. Jednym z kryteriów oceny ofert jest możliwość skrócenia terminu realizacji o 3 miesiące. Termin składania ofert został wyznaczony na 9 lipca.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie z miasta ruchu tranzytowego. Budowa nowej drogi jest szczególnie istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchowa - wygodny wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na DK32.
Dzięki budowie obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem. Droga ta stanowi również ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
W ramach programu w województwie wielkopolskim powstanie łącznie osiem obwodnic:
W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 830 km. Koszt realizacji wszystkich 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa jest finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu, będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej.