Internetowe Konto Klienta to kluczowy moduł systemu e-TOLL. Pod koniec maja ruszyła rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Resort infrastruktury podkreśla, że rejestracja jest krótka i intuicyjna, można ją przeprowadzić całkowicie online. Uruchomiono także infolinię, która działa całodobowo. - System e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników - komentuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
Rejestracja w systemie e-TOLL jest możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
Jednocześnie uruchomiono Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, gdzie można zadzwonić i uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
W sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych. W pierwszej połowie czerwca 2021 r. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.