Kabriolety umierają na naszych oczach. To nisza w niszy, spadek rejestracji aż o 52,6 proc.
Ile kabrioletów kupują Polacy? Coraz mniej
Wakacyjny test BMW Z4 M340i był chyba moim ulubionym w zeszłym roku. Przez te kilka dni zdążyłem się w Z4 zakochać i zabrać na kilka bezsensownych przejażdżek. W końcu niecodziennie można pojeździć 340-konnym, tylnonapędowym autem bez dachu. Jako ciekawostka i zabawka - znakomity samochód. Ale czy to dobry wybór na dłużej? Nie wiem. Wiem za to, że takie pytanie od dawna zadają sobie Polacy i z każdym rokiem coraz więcej z nas odpowiada "nie". Kabriolety nie są już nawet niszą. Są niszą w niszy. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje, że w zeszłym roku w Polsce zarejestrowano zaledwie 383 takie samochody. Rok do roku segment skurczył się aż o 52,6 proc. I nie można tego tłumaczyć tylko lockdownem, bo spadki na całym rynku były znacznie mniejsze. Zwłaszcza w klasie premium, do której należą praktycznie wszystkie dostępne w Polsce kabriolety.
Najpopularniejsze kabriolety w Polsce
Segment skurczył się do kilkunastu modeli-ciekawostek. Prym wiedzie Porsche 718, wspomniane BMW Z4 i MINI Cabrio. Kultowy i przystępny cenowo roadster, MX-5, też znajduje się wysoko, ale przez cały rok zarejestrowano nad Wisłą tylko 27 Mazd. Mimo że Ford Mustang jest w Polsce bestsellerem, to on również nie przyciągnął miłośników jazdy bez dachu. W statystykach króluje coupe, a na wersję bez dachu zdecydowało się zaledwie 14 osób.
- Porsche 718 - 62 szt.
- BMW Z4 - 55 szt.
- MINI Cabrio - 52 szt.
- Porsche 911 - 40 szt.
- Mazda MX-5 - 27 szt.
- BMW serii 4 - 26 szt.
- BMW serii 8 - 26 szt.
- Ford Mustang - 14 szt.
- Merceses Klasy E - 12 szt.
- Mercedes Klasy C - 10 szt.
Jeśli chodzi o marki, to zdecydowanie najlepiej radzi sobie BMW. Do niemieckiej marki należy też trzecie MINI. Warto też zwrócić uwagę na obecność w ścisłej czołówce takich marek jak Ferrati, Lamborghini i Bentley. Niecodzienny widok w podsumowaniach sprzedaży, ale w segmencie kabrioletów wystarczyło dosłownie kilka sprzedanych aut, by się zameldować w pierwszej dziesiątce.
- BMW - 117 szt.
- Porsche - 102 szt.
- MINI - 52 szt.
- Merceses - 33 szt.
- Mazda - 27 szt.
- Ford - 14 szt.
- Ferrari - 7 szt.
- Lamborghini - 6 szt.
- Smart - 6 szt.
- Bentley - 5 szt.
-
"Pojechałem po pewne 16 tysięcy, na miejscu zaproponowali mi 12", czyli jak działają komisy
-
Jazda na zbyt niskich obrotach może być bardzo kosztowna. Zapomnij o słowach instruktora
-
Wlałem złe paliwo. Co robić? Na pewno nie używaj odkurzacza. Musisz działać jak najszybciej
-
Przebój pośród crossoverów. Funkcjonalny, szybki i rozsądnie wyceniony
-
Opinie Moto.pl: Toyota Mirai II. Zwykły samochód. Tylko, że z przyszłości
- Prawo wodorowe - nadchodzi nowe. Czy to będzie rewolucja? Poprosiliśmy o komentarz ekspertów
- Opinie Moto.pl: BMW Z4 M40i. Dla takich samochodów czekam na lato
- Czy ładowanie hybryd typu plug-in podczas jazdy się opłaca? Wyniki nas zaskoczyły
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- 20 rzeczy, których nie wiecie o Ferdynandzie Porsche. Wszystkie sekrety wielkiego konstruktora i wynalazcy
Forum
- OTRok pandemii:co zrobili media,politycy,eksperci? (13)
- Co jaki czas należy wymienić opony? (15)
- Diesel... (29)
- Kolejne auto, którego nigdy nie kupię (24)
- Why U.S. Malls Are Disappearing i e-grazyny (16)
- OT - jak to jest, że jest odwrotnie....? (84)
- rakieta SpaceX wybuchła - piękna katastrofa:) (24)
- Wreszcie jakaś optymistyczna wiadomość ? (36)
- OT Vogon - Włochy, pytanie (74)
- "OT", przykrość ? (19)