Nowy Hyundai Tucson będzie hybrydą typu plug-in. Napęd na cztery koła i 265 KM

Hyundai niedawno pokazał najnowsze wcielenie swojego kompaktowego SUV-a. Poprzednia generacja Tucsona miała świetne wyniki sprzedaży, więc potencjał nowej generacji jest całkiem spory. Zwłaszcza, że nowy Tucson - zgodnie ze współczesnymi motoryzacyjnymi trendami - będzie dostępny jako hybryda typu plug-in.

Nowy Hyundai Tucson plug-in ma dość zaskakujące osiągi. Układ napędowy bazuje na jednostce 1.6 T-GDI Smartstream i silniku elektrycznym, które wspólnie generują moc systemową aż 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowy o pojemności 13,8 kWh, który pozwoli na przejechanie około 50 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Napęd przekazywany jest na cztery koła przez sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków. Wersja Plug-in Hybrid jest też wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Ma to na celu zminimalizowanie oporu powietrza i mniejsze zużycie paliwa.

Zobacz wideo

Wersja plug-in to nie jedyna odmiana. Nowy Tucson występuje także w klasycznej wersji hybrydowej i w odmianie z 48-woltową instalacją (tzw. miękka hybryda). Dzięki temu koreański model ma jedną z najszerszych gam zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 Hyundai

Akumulator, którego nie widać

Baterie w Tucsonie Plug-in Hybrid zostały rozmieszczone w taki sposób, by nie zabierać przestrzeni z wnętrza ani bagażnika. Dzięki temu pasażerowie podróżujący z tyłu mogą mają ponad 95 cm miejsca na nogi. Bagażnik także oferuje więcej przestrzeni - 558/1737 litrów.

Napęd na cztery koła w standardzie

Jak przystało na prawdziwego SUV-a, napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Nowy Tucson jest wyposażony w napęd na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego. System rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania.

Opcjonalnie Tucson może być wyposażony w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS), które wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne. ECS automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid ma być dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 Hyundai

Hyundai TucsonHyundai Tucson fot. Hyundai

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.