Nowy Hyundai Tucson będzie hybrydą typu plug-in. Napęd na cztery koła i 265 KM
Nowy Hyundai Tucson plug-in ma dość zaskakujące osiągi. Układ napędowy bazuje na jednostce 1.6 T-GDI Smartstream i silniku elektrycznym, które wspólnie generują moc systemową aż 265 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Za dostarczanie prądu odpowiada akumulator litowo-polimerowy o pojemności 13,8 kWh, który pozwoli na przejechanie około 50 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Napęd przekazywany jest na cztery koła przez sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) sterowaną za pomocą przycisków. Wersja Plug-in Hybrid jest też wyposażona w system Active Air Flap, który steruje otwarciem wlotów powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Ma to na celu zminimalizowanie oporu powietrza i mniejsze zużycie paliwa.
Wersja plug-in to nie jedyna odmiana. Nowy Tucson występuje także w klasycznej wersji hybrydowej i w odmianie z 48-woltową instalacją (tzw. miękka hybryda). Dzięki temu koreański model ma jedną z najszerszych gam zelektryfikowanych układów napędowych w swojej klasie.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 Hyundai
Akumulator, którego nie widać
Baterie w Tucsonie Plug-in Hybrid zostały rozmieszczone w taki sposób, by nie zabierać przestrzeni z wnętrza ani bagażnika. Dzięki temu pasażerowie podróżujący z tyłu mogą mają ponad 95 cm miejsca na nogi. Bagażnik także oferuje więcej przestrzeni - 558/1737 litrów.
Napęd na cztery koła w standardzie
Jak przystało na prawdziwego SUV-a, napęd na cztery koła (4WD) jest standardowym wyposażeniem wersji Plug-in Hybrid. Nowy Tucson jest wyposażony w napęd na cztery koła Hyundai HTRAC i selektor trybu terenowego. System rozdziela moc napędową na przednie i tylne koła w zależności od warunków i stanu nawierzchni. Selektor trybu terenowego dopasowuje moc, moment obrotowy i siłę hamowania.
Opcjonalnie Tucson może być wyposażony w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS), które wykorzystuje technologię adaptacyjnego tłumienia, aby zapewnić odpowiednie właściwości jezdne. ECS automatycznie kontroluje amortyzatory, aby zmaksymalizować komfort jazdy i osiągi. Kierowcy mogą również dostosować charakterystykę działania ECS i układu kierowniczego, wybierając tryb Eco lub Sport.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid ma być dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.
Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 2021 Hyundai
Hyundai Tucson fot. Hyundai
-
Tysiące samochodów niszczeje na dawnym torze wyścigowym w Wielkiej Brytanii. Brakuje na nie chętnych
-
Bezterminowe prawo jazdy 2021 - wymiana, przepisy, kiedy. Wymienić musi każdy, ale spokojnie
-
Zielona strzałka - przepisy, mandat. Tylko 10 proc. kierowców korzysta z niej prawidłowo
-
Peugeot ma nowe-stare logo. Teraz trzeba będzie je zmieniać we wszystkich salonach
-
To wąskie gardło S7. W końcu jest plan na wyjazd z Warszawy w stronę Grójca
- Hyundai coraz bliżej klasy premium. Takiego SUV-a się nie spodziewaliśmy
- Opinie Moto.pl: BMW Z1 zamiast motocykla. Na prezentacji szef BMW Technik skakał po jego masce
- Ford pokazuje film o problemie z kołem. Dzięki nowym usługom kierowca nie musi się przejmować
- Na stacji benzynowej wymieniacie jego nazwisko. Patent Rudolfa Diesla ma niemal 130 lat [MOTO 2030]
- Po co Hummer, jeśli można mieć Bowlera. Jedyny problem: nie wolno nim jeździć po drogach
Forum
- Trypel co ten Obajtek do Ciebie ma? :) (30)
- brak komentarzy pod tekstami o elektrykach (13)
- Twój następny, polski SUV? (12)
- Ciekawe Manual vs. Automat (55)
- OT - TVPinfo tylko w małych dawkach ? (18)
- Chcesz mieć kłopoty płać Orlen Pay (5)
- Najdziwniejsze pozycje... (27)
- Pojade nostalgicznie, radio samochodowe:) (20)
- Szkoda samochodu (14)
- Z kapiszonów w oponki (21)