Wyczekiwana przez kierowców Południowa Obwodnica Warszawy coraz bliżej ukończenia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała właśnie, że kolejnego odcinka trasy S2 o długości 15 km możemy spodziewać się jeszcze w tym roku.
Od początku listopada trwają prace mające na celu połączenie istniejącego już odcinka trasy S2 i wciąż nieoddanym fragmentem POW w węźle Puławska. Intensywne prace trwają również na odcinkach C, B i A, które przebiegają przez tereny Wawra, Wilanowa oraz Ursynowa.
Zdaniem GDDKiA fragmenty te (jednak bez tunelu pod Ursynowem) zostaną oddane do użytku do końca 2020 roku. Sam tunel planowo ma zostać oddany później - w drugim kwartale 2021 roku.
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy (most na Wiśle) - stan na listopad 2020 fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Złożono też już wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie wawerskiego odcinka (między węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska). Wydawanie odpowiednich decyzji dla węzłów po obu stronach Wisły jest w toku, a także trwają już odbiory na moście - wymienia GDDKiA.
Poza tym GDDKiA pochwaliła się stopniem zaawansowania prac na różnych odcinkach POW, a także udostępniała zdjęcia z budowy (można zobaczyć je w naszej galerii). I tak w tunelu pod Ursynowem:
Niemalże ukończony jest już środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy o długości 6,5 km (z czego 1,5 km to most). Jak wymienia GDDKiA:
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy (Lubelska) - stan na listopad 2020 fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko
Jak podaje GDDKiA, niemal gotowa jest już trasa S2 w okolicy węzła Patriotów:
GDDKiA tłumaczy, że wydłużenie się robót na poszczególnych odcinkach "związane jest z uznaniem przez inwestora (GDDKiA) części zasadnych roszczeń złożonych przez wykonawców poszczególnych odcinków S2". Łączny koszty budowy wymienionych wyżej odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł (1,7 mld zł pokryły dotacje z UE).