Kia Sorento czwartej generacji została skonstruowana na nowej platformie, która zapewnia miejsce na elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie Sorento Plug-in Hybrid oferuje obszerny bagażnik i aż siedem miejsc – tak, jak pozostałe wersje silnikowe w gamie flagowego SUV-a Kia.
Kia Sorento z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in to połączenie funkcjonalności z niskimi kosztami użytkowania i z dobrymi osiągami. Nowe Sorento Plug-in Hybrid to drugi zelektryfikowany SUV Kii (obok Sorento Hybrid). Hybrydowy zespół napędowy składa się z akumulatora o pojemności 13,8 kWh oraz z silników – elektrycznego o mocy 66,9 kW i spalinowego 1.6 T-GDi o mocy 180 KM oraz z 6-stopniowej przekładni automatycznej. Na krótkich dystansach Sorento Plug-in Hybrid może być wykorzystywane jako bezemisyjne auto elektryczne.
Moc zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.
Nowa platforma zaprojektowana na potrzeby średniej wielkości SUV-ów sprawia, że czwarta generacja Sorento oferuje bardzo przestronne wnętrze i obszerny bagażnik, mimo akumulatora, który jest umieszczony pod podłogą kabiny.
Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Dodatkowo dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator nie ogranicza jego pojemności niemal w ogóle. Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów, a z kompletem pasażerów przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów.
System multimedialny z ekranem dotykowym umożliwia połączenie smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Sorento Plug-in Hybrid jest również wyposażone w system łączności ze światem – UVO Connect, który zapewnia dostęp do wielu informacji za pośrednictwem zarówno ekranu dotykowego w samochodzie, jak i smartfona. Usługi Kia Live dostarczają informacji na temat ruchu drogowego, prognozy pogody, interesujących miejsc, parkingów (włącznie z ceną, lokalizacją i dostępnością) oraz o lokalizacji najbliższych punktów ładowania. System UVO Connect umożliwia również wysłanie trasy przygotowanej w domu do samochodu i sprawdzanie jego położenia.
Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażone w liczne zaawansowane systemy asystujące, które pomagają uniknąć kolizji. Należą do nich:
W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano też system automatycznego hamowania po kolizji (Multi-Collision Brake), który łagodzi skutki ewentualnych wtórnych zderzeń. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy poduszki powietrzne zostaną aktywowane po pierwszym zderzeniu, aby chronić pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.
Sprzedaż Kii Sorento Plug-in Hybrid rozpocznie się w 2021 roku z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 tys km. Auto będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei.