Premiera odświeżonego Porsche Panamera to znakomita okazja do zaprezentowania topowej wersji. Tak, tej oznaczonej "Turbo S" z 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 630 KM i 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oferuje o 80 KM i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Osiągi? W trybie Sport Plus nowa Panamera Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy, a na prostej rozpędzi się do 315 km/h. Porsche podkreśla, że trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań tak mocnego modelu.
Najlepszym dowodem jest imponujący czas Panamery Turbo S na Nurburgringu. Kierowca testowy Lars Kern pokonał tam okrążenie o długości 20 832 m w ciągu 7:29,81 min. To nowy oficjalny rekord w klasie samochodów luksusowych. Porsche Panamera Turbo S zostało wycenione na 897 tysięcy złotych.
Dzisiaj zadebiutowała jeszcze Panamera w odmianie 4S E-Hybrid. To hybryda typu plug-in, która na pierwszym miejscu stawia osiągi - 3,7 s do setki i 298 km/h prędkości maksymalnej. Na układ hybrydowy składają się silnik elektryczny o mocy 136 KM, zintegrowany z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz 2,9-litrowa jednostka V6 biturbo o mocy 440 KM. Łączna moc układu to 560 KM, a maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 750 Nm.
Panamera 4S E-Hybrid potrafi być także ekologiczna, bo dzięki dużemu akumulatorowi (17,9 kWh zamiast 14,1 kWh) przejedzie nawet 54 km w trybie elektrycznym. Hybrydowa Panamera 4S kosztuje 556 tysięcy złotych.
We wnętrzu zdecydowanie najważniejszą nowością jest poważna aktualizacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM). Otrzymał dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, takie jak udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność Apple CarPlay oraz wiele innych usług Connect.
Nowa Panamera dostępna jest oczywiście nie tylko w standardowej wersji, w ofercie nie mogło zabraknąć wydłużonej odmiany Executive oraz praktycznego Sport Turismo. Wszystkie Panamery otrzymały przedni pas Sport Design, który do tej pory był opcją, z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia. Z kolei z tyłu zauważymy zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem oraz nowo zaprojektowane lampy LED.