Nowa Toyota Hilux dostała diesla 2.8 o mocy 204 KM, ale to nie jedyna nowość

Nowy wygląd, znacznie nowocześniejsze wnętrze, poprawione właściwości jezdne i zupełnie nowy silnik wysokoprężny - Toyota Hilux doczekała się naprawdę poważnego faceliftingu.

Nowy mocny diesel w ofercie

Zdecydowanie jedną z najważniejszych nowości jest dodanie do oferty mocniejszego silnika wysokoprężnego o pojemności 2,8 litra i mocy 204 KM. Do tej pory Toyota Hilux w Polsce dostępna była tylko z jednostką 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Nowa jednostka generuje 500 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10 sekund, czyli o 2,8 s szybciej niż aktualny diesel. Deklarowane zużycie paliwa to ok. 7,8 l/100 km. Nowy silnik 2.8 współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i będzie dostępny w wersjach z półtorej kabiny i podwójną kabiną.

Nowa Toyota Hilux ma lepiej jeździć po asfalcie

Toyota Hilux to synonim wytrzymałego, niezniszczalnego pickupa, który nie boi się nawet najtrudniejszego terenu. Możliwości terenowe mają być jeszcze większe dzięki elektronicznemu systemowi działającemu jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji 4x2). Co więcej, prędkość obrotową silnika na biegu jałowym obniżono z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Przydać może się również nowy system monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewru.

Przy okazji tegorocznego liftingu inżynierowie skupili się także na poprawie komfortu jazdy po asfaltowych drogach. Wprowadzano zmiany w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono resory i amortyzatory z przodu i z tyłu, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.

Toyota Hilux 2020Toyota Hilux 2020 fot. Toyota

Znacznie wygodniejsze i nowocześniejsze wnętrze

W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć nowej Toyoty Hilux, klika wklejamy też w tekst, nie będziemy więc tracić czasu na opisywanie zmian w wyglądzie nadwozia. Dla kierowcy znacznie ważniejsze jest wnętrze, a tam Toyota Hiluxowi zafundowała naprawdę poważne zmiany. Mamy tu m.in. nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Hilux otrzymał także nową wersję systemu multimedialnego, który obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto.

Na liście wyposażenia znajdziemy teraz choćby: inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W, elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

Toyota Hilux 2020Toyota Hilux 2020 fot. Toyota

Nowa wersja wyposażona - Toyota Hilux Invincible

Na pierwszych prasowych zdjęciach widzicie Hiluxa w nowej wersji Invincible. To najwyższa i najlepiej wyposażona odmiana pickupa. W oficjalnej informacji czytamy:

powstała z myślą o rekreacji oraz o kierowcach korzystających z auta zarówno do pracy, jak i dla przyjemności, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia oraz znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności. Hilux Invincible jest bardziej wyrafinowany stylistycznie i otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie.

Z pozoru taka decyzja może dziwić, bo utarło się, że pickupy to typowe "woły robocze", ale wyniki sprzedaży temu przeczą. Klienci bardzo często sięgają właśnie po najwyższe wersje wyposażenia. Poświęciliśmy temu kiedyś obszerny materiał:

Toyota Hilux 2020Toyota Hilux 2020 fot. Toyota

Nowa Toyota Hilux - kiedy premiera?

Sprzedaż nowej Toyoty Hilux rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Do premiery zostało więc jeszcze trochę czasu, polski importer nie ujawnił jeszcze polskich cen. Cennik aktualnego Hiluxa zaczyna się od 140 500 zł (ręczna skrzynia, wersja DLX), a kończy na 194 900 zł za wersję Dakar z automatyczną skrzynią. Tak jak wspomnieliśmy, Hilux na razie dostępny jest tylko z  dieslem 2.4 D-4D o mocy 150 KM.

Zobacz wideo Jak działa internetowy salon? Sprawdzamy na przykładzie Toyoty