Hyundai Veloster doczekał się wersji N. Nie będzie go w Polsce, ale jest i dobra wiadomość

Hyundai Veloster N jest ciekawym autem o sportowym charakterze. Teraz otrzymał jednostkę napędową, która pasuje do jego wyglądu. Pod maskę trafił 275-konny silnik z wraz z nową dwusprzęgłową skrzynią biegów. U nas taka opcja będzie dostępna w modelu i30 N.

Nie dla nas Hyundai Veloster. Awangardowo stylizowany hatchback z tylnymi drzwiami umieszczonymi tylko po jednej stronie jest hitem na niektórych rynkach, ale Polacy nie chcieli go kupować. Dlatego przedstawiciel koncernu nawet nie próbuje oferować drugiej generacji tego samochodu.

Veloster N otrzymał silnik do tej pory zarezerwowany dla modelu i30

Do tej pory Veloster mimo znakomitego wyglądu nie mógł zaoferować prawdziwie sportowych osiągów. Teraz się to zmieniło. Tam gdzie jest dostępny, w sprzedaży pojawi się sportowa wersja Veloster N. Hyundai postanowił połączyć zespół napędowy i układ jezdny z ze sportowej odmiany N bardziej klasycznego hatchbacka i30 i nowatorskie nadwozie Velostera.

Dzięki temu powstał Veloster N. Tak samo jak w modelach i30 N pod jego maską pracuje silnik o poj. 1,6 l i mocy 250 KM lub 275KM (z pakietem Performance), ale nowością jest skrzynia biegów.

Oprócz manualnej po raz pierwszy z połączeniu z tym silnikiem będzie oferowana dwusprzęgłowa przekładnia DCT N. To 8-stopniowa zautomatyzowana skrzynia biegów o sportowej charakterystyce, która dzięki zastosowaniu tzw. mokrych sprzęgieł przenosi większy moment obrotowy.

Hyundai Veloster NHyundai Veloster N fot. Hyundai

Skrzynia biegów DCT N wywoła uśmiech kierowcy

Skrzynia biegów DCT N jest interesująca z dwóch powodów. Po pierwsze pozwala "urwać" z przyspieszenia 0-100 km/h aż pół sekundy - po wyposażeniu w nią Velostera N ten parametr zmienia się z 6,1 s na 5,6 s.

To możliwe dzięki specjalnym trybom pracy przekładni nazwanymi N Sense Shift, N Power Shift i N Grin Shift. Szczególnie interesujący jest ten ostatni, bo dzięki chwilowemu wzrostowi maksymalnego momentu obrotowego (z 353 Nm do 378 Nm) ma oferować wrażenia rodem z gier komputerowych.

Nowoczesna przekładnia DCT trafi również do Hyundaia i30 N

Po drugie, co nas powinno najbardziej interesować, taka konfiguracja napędu będzie oferowana również w Hyundai i30 N hatchback i liftback, a więc także w Polsce. Tej interesującej opcji powinniśmy się doczekać na przełomie roku 2020 i 2021.

Dzięki temu jeden z najlepszych samochodów klasy GTI na rynku stanie się jeszcze atrakcyjniejszy. Pozwoli to otrzeć łzy żalu, wywołane niedostępnością na naszym rynku Velostera.

Więcej o: