Mazda 6 może mieć napęd na tylną oś. Nowy model pojawi się w 2022 r.

Amerykański miesięcznik Car and Driver opublikował nieoficjalne informacje na temat kolejnej generacji japońskiego sedana. Dziennikarze twierdzą, że następca Mazdy 6 powstanie na nowej platformie o tylnonapędowej architekturze. Czyżby szykował się konkurent dla BMW serii 3?

Informacja nie musi być prawdziwa, ale brzmi wiarygodnie. Taki manewr pomógłby pozycjonować markę Mazda jeszcze bliżej klasy premium niż dotychczas. Podobnie starała się zrobić Alfa Romeo ze swoim modelem Giulia. Mazda może iść w jej ślady.

Konkurencja na rynku nowych samochodów jest tak silna, że trzeba się czymś wyróżniać, aby przeżyć. Dotyczy to zwłaszcza niezależnych producentów, takich jak Mazda. Zmiana koncepcji technicznej nowego modelu Mazda 6 byłaby oryginalnym i możliwym do zrealizowania pomysłem.

Zamiast Wankla silnik Skyactive-X, ale sześciocylindrowy

Nowy sedan klasy średniej powinien znaleźć się na rynku pod koniec 2022 r., więc prace nad nim muszą być już na tyle zaawansowane, że podstawy techniczne zostały określone. Tyle jeśli chodzi o wiarygodność przecieku. Zdaniem Car and Driver pod maską tego modelu znalazłaby się jednostka napędowa z serii Skyactive-X, ale o 6 cylindrach umieszczonych w rzędzie i wspomagana silnikiem elektrycznym, przystosowanym do napięcia 48 V.

Mazda Vision Coupe ConceptMazda Vision Coupe Concept fot. Mazda

To również brzmi wiarygodnie. Od kilku lat Mazda zacieśnia współpracę z japońskim gigantem, koncernem Toyota, któremu również przyda się taka platforma. Trudno wierzyć, żeby model Lexus ES był docelowym następcą sportowego sedana - Lexusa IS. To raczej samochód, który pozwala japońskiej marce "przeczekać" do kolejnej generacji sportowego sedana. Do niej rzędowy sześciocylindrowy silnik pasowałby idealnie.

Jedno jest pewne - nowa Mazda 6 będzie wyglądać zjawiskowo

Stylistycznie mniej więcej wiadomo czego można się spodziewać po nowych modelach Mazdy. Projektanci tej marki są bardzo konsekwentni, nowe auta mówią do nas tym samym językiem stylistycznym Kodo i wszystkie są piękne. Można uznać, że zapowiedzią wyglądu modelu Mazda 6 był smukły koncept Mazda Vision Coupe.

Studyjny projekt został zaprezentowany najpierw na salonie motoryzacyjnym w Tokio w 2017 r., a potem genewskim, który rozpoczął się pół roku później - w marcu 2018 r. Nawet jego długa maska bardziej pasuje do rzędowej jednostki napędowej o 6 cylindrach niż silnika Wankla, o którym plotkowano wcześniej.

Czy informacje potwierdzą się w najbliższej przyszłości? Nie wiadomo, ale tylnonapędowa Mazda 6 brzmi bardzo kusząco. Oprócz sportowego wyglądu mogłaby zapewniać znakomite własności jezdne i jeszcze wyższy poziom komfortu, charakterystyczny dla konstrukcji z napędem na tylną oś. Obie powyższe cechy są fundamentami oryginalnej filozofii marki z Japonii, dlatego naturalne będzie skierowanie wysiłków, aby je wzmocnić.

Więcej o:
Komentarze (47)
Mazda 6 może mieć napęd na tylną oś. Nowy model pojawi się w 2022 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 37 razy 11

    Zmiany technologiczne spowodowały, że napęd na tył praktycznie nigdy nie jest optymalnym wyborem. W większości aut lepiej sprawdza się napęd przedni - tańszy, lżejszy, mający mniejsze straty mechaniczne, pozostawiający większą przestrzeń w kabinie i lepszą trakcję przy niższych mocach i śliskich nawierzchniach. Kiedy trzeba przenieść dużą moc, optymalnym wyborem staje się napęd na obie osie - jest wprawdzie nieco droższy i cięższy od napędu na tył, mówimy jednak o autach mocnych i drogich, gdzie znaczenie tego jest niewielkie. Oczywiście jest jeszcze kwestia tego, że nadsterownym autem fajnie się jeździ w poślizgach. Tyle, że współczesne samochody dzięki ESP praktycznie uniemożliwiają taką jazdę (i dobrze). Poza tym kto o zdrowych zmysłach kupi nowego sedana klasy średniej na tor? Klienci niemieckiej klasy premium w postaci BMW i Mercedesa też głosują dziś portfelami na napędy AWD, mimo że ci producenci od lat wmawiali, że nie ma niczego lepszego od napędu na tył.

  • luk luk

    Oceniono 19 razy 1

    Dlaczego naped na tyl zapewnia wysoki poziom komfortu??? Bo tunel biegnie srodkiem czy dlatego ze bagaznik jest plytki?

  • Gość: qqq

    Oceniono 20 razy -4

    Mam nadzieję, że takie auta zmienią podejście teoretyków jazdy i więcej osób zacznie doceniać zalety tylnego napędu. Niestety, większość uznaje przednionapędówki i awd za najbezpieczniejsze, ponieważ nigdy nie jeździli zwinnym autem z tylnym napędem lub zawsze pokonują zakręty z niską prędkością. Tylny napęd doceni każdy, kto choć raz wszedł w zakręt za szybko podsterowną przdnionapędówką lub prawdziwym awd, który trzeba zwykle ustawić do zakrętu albo weń go wrzucić gdy jest bardzo ślisko. Kontrola trakcji nie zawsze sobie poradzi:)

  • Gość: Roro

    Oceniono 26 razy -6

    I tak właśnie wypowiada się pragmatyk, prawdopodobnie kierowca skody, który z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie jeździł samochodem z tylnym napędem.

  • szabepio

    Oceniono 17 razy -11

    Mazdy tylko ładnie wyglądają i mają dość dobre materiały wykończeniowe. Niestety ich silniki to dramat. Pomijam już wankle które mają szereg wad co do zasady działania, ale po prostu nikt nie potrafi ich naprawiać czy cokolwiek z nimi robić, natomiast normalne standardowe wolnossące benzyniaki nazwane skyactive... zwyczajnie nie jeżdżą, bardzo słabe przyspieszenie, spory hałas, wycie i ogromne spalanie. Niestety Mazda jako mała firma, zasciankowa można powiedzieć, zwyczajnie nie ma kasy na badania tak jak czyni to wielka konkurencja. Wartosc Toyoty to ppawie 300mld usd, a grupy vw to ok 200mld usd, a Mazda chyba kilka....
    Miałem przez dwa lata CX-3, ładne, podiba się na ulicy, nie powiem, ale napęd i silnik to masakra. Zwykła fabia 1.0 zostawiala mnie w tyle i to przy każdej prędkości. Spalanie w mieście ok 12 litrów, w trasie jadąc do 140 km h - ok 10 do 11!
    I hałas od 90km h . Natomiast ich skrzynie CVT to juz masakra, bardzo głośne, ślizgające się. Dla porownania proponuję przejechać się no Lexusem z takim damym rodzajem skrzyni: zero wycia, zadnych poslizgów, ale Toyota w rozwój CVT wsadziła kilka mld usd, a Mazda... wiadomo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX